    Subject: Re: po czym poznać że ściany wyschły?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 12 Mar 2020 16:22:22 +0100

    W dniu 12.03.2020 o 11:00, collie pisze:

    > Organoleptycznie. Okiem i uchem sprawdzasz, czy od sąsiadów dalej
    > leci, a palcem - czy ściana mokra. Materiały do reperacji (farba,
    > gips, zaprawa) są mieszane a wodą, więc wilgotnego podłoża zbytnio
    > się nie boją - a nawet lubią, a zaprawiona tak i pomalowana ściana
    > będzie tylko dłużej schła. Malarscy spece stosują nawet metodę
    > "mokre na mokre", by uzyskać równy kolor.

    Czytałam o takiej metodzie, ale gdy chodzi o malowanie - kolejna warstwa
    na mokre.

    Rady do napraw w necie sto:
    "4. Malowanie ścian i sufitu
    Do malowania ścian i sufitu można przystąpić dopiero po zupełnym
    wyschnięciu warstwy naprawczej. W przeciwnym wypadku farba może się
    odspoić i na powierzchni ścian i sufitu pojawią się pęcherze."

    Skoro ma być sucha warstwa naprawcza, to tym bardziej podłoże tej
    warstwy naprawczej.

    Krycha.