  • 1. Data: 2010-08-26 10:21:13
    Temat: podgrzewanie podłogowe w całym domu
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Jest dom, stary, drewniany. Obecnie poddawany licznym przebudowom -
    "przestawiane" ściany, nowa stolarka, podłoga, przebudowa
    komina/pieca/ogrzewania.

    Jest też pomysł na ogrzewanie podłogowe (z pieca z płaszczem wodnym?)
    w domu (na parterze). Czytałem o ewentualnych minusach tego rozwiązania
    - problemy zdrowotne (? alergicy, osoby mające problemy ze stawami?)
    - brak możliwości regulowania ogrzewania (albo wszystko nagrzewamy i
    długo wychładzamy, albo nie)
    - wyższy koszt od ogrzewania opartego o rury miedziane/stalowe i kaloryfery
    - duże różnice temperatur zewnątrz-wewnątrz

    Czy możecie napisać coś na temat tych minusów? Przede wszystkim, czy
    są prawdziwe;-) oraz czy podgrzewanie podłogowe w takim domu ma sens?
    Być może istnieją lepsze rozwiązania np. wspomniane tradycyjne z
    kaloryferami.

    Dzięki,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-08-26 11:17:13
    Temat: Re: podgrzewanie podłogowe w całym domu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
> [...]
    > - duże różnice temperatur zewnątrz-wewnątrz
    >
    > Czy możecie napisać coś na temat tych minusów? Przede wszystkim, czy są

    wszystko jakies bzdury :-) Zeby ogrzewanie podłogowe mielo sens to ma być
    piec zdolny zasilać ogrzewanie niska temperaturą, nie wiem co rozumiesz
    przez piec z płaszczem wodnym. No i budynek musi być na tyle izolowany zeby
    temperatura podłogi (czyli oddawana moc) nie była za wysoko - współczesnie
    budowane domy takie są -porównaj z tym swój.

    b.

  • 3. Data: 2010-08-26 15:51:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RD wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Jest dom, stary, drewniany. Obecnie poddawany licznym przebudowom -
    > "przestawiane" ściany, nowa stolarka, podłoga, przebudowa
    > komina/pieca/ogrzewania.

    Po pierwsze jaką ma izolacyjność.

    bo jeśli marną to podłogówka nie wystrczy

> [...]
    > rozwiązania

    > - problemy zdrowotne (? alergicy, osoby mające problemy ze stawami?)

    prawidłowo obliczona podłogówka nie stwarza zagrożenia, jesli idzie o
    alergików to brak cyrkulacji jest korzystny bo kurz sie nie unosi po domu
    tylko zostaje na podłodze.

    > - brak możliwości regulowania ogrzewania (albo wszystko nagrzewamy i
    > długo wychładzamy, albo nie)

    tak najlepiej jest policzyć dobrze podłogówkę i niech grzeje.

    > - wyższy koszt od ogrzewania opartego o rury miedziane/stalowe i
    > kaloryfery

    wprost przeciwnie, ze względu na to że nie trzeba grzać całej kubatury
    zużycie energii jest mnijesze.

    > - duże różnice temperatur zewnątrz-wewnątrz

    a tego to nie rozumiem :)

  • 4. Data: 2010-08-26 18:00:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zeby temperatura podłogi (czyli oddawana moc) nie była za wysoko -
    > współczesnie budowane domy takie są -porównaj z tym swój.

    Z plaszcem wodnym to zapewne kominek - nie widze rozwiazania: kominek
    zasilajacy podlogowke.

  • 5. Data: 2010-08-26 19:39:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:

    > Z plaszcem wodnym to zapewne kominek - nie widze rozwiazania: kominek
    > zasilajacy podlogowke.

    kominek -pompa - bufor - mieszacz z pompą - podłogówka

    żaden problem.

  • 6. Data: 2010-08-26 20:17:32
    Od: M <M...@o...pl>

    RD pisze:
> [...]
    > - duże różnice temperatur zewnątrz-wewnątrz
    >
    > Czy możecie napisać coś na temat tych minusów? Przede wszystkim, czy są

    urban legends :-)

    Podłogówka ma "plusy dodatnie i plusy ujemne", ale nie mają nic
    wspólnego z tym, o czym piszesz. Chyba, że za to ogrzewanie weźmie się
    "pan Kazio, co to ze szwagrem po pijaku nie takie rzeczy robił". :-)

    M.

  • 7. Data: 2010-08-27 10:32:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-08-2010 o 21:39:24 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > kominek -pompa - bufor - mieszacz z pompą - podłogówka
    Buforem jest podłoga :) ja grzeję kominkiem i nie udalo mi sie
    osiągnąć więcej niż 30st, po prostu podłogówka ma tak dużą bezwładność
    że prawie każdą energię weźmie. Inna sprawa że mam w całym domu
    podłogówkę :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-08-27 10:44:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-08-2010 o 12:21:13 RD <r...@g...com1> napisał(a):

    > Witajcie,
    >
    > Jest dom, stary, drewniany. Obecnie poddawany licznym przebudowom -
    > "przestawiane" ściany, nowa stolarka, podłoga, przebudowa
    > komina/pieca/ogrzewania.
    Po 1. musisz wziąć fachowca który policzy ci straty ciepła.
    po 2. w zależności od 1 policzy czy wystarczy sam podłogówka czy będą
    potrzebne dodatkowe grezjniki, i ty sie musisz zdecydować czy ci taki
    układ pasuje. Np w łazienkach i dak daje się dodatkowe grzejniki
    aby było na czym ręcznik wysuszyć.
    po 3. Źródło zasilania, kominek jest taki sobie, bo aby ogrzać podłogówkę
    trzeba w nim palić prawie na okrągło, mam tak to wiem, problemem jest to
    że w pomieszczeniu gdzie jest kominek robi się gorąco a reszta zimna, bo
    kominek nie tylko grzeje wodę ale też "świeci" promieniowaniem które
    grzeje wszystko w koło. Czyli i tak potrzebujesz jeszcze piec, najlepiej
    bezobsługowy.

    > Jest też pomysł na ogrzewanie podłogowe (z pieca z płaszczem wodnym?)
    > w domu (na parterze). Czytałem o ewentualnych minusach tego rozwiązania
    > - problemy zdrowotne (? alergicy, osoby mające problemy ze stawami?)
    bzdury, jest dokłądnie odwrotnie dla alergików, to grzejniki
    robią konwekcję i podnoszą kurz, w podłogówce tego nie ma, no chyba że
    źle policzona i podłoga przegrzana.

    > - brak możliwości regulowania ogrzewania (albo wszystko nagrzewamy i
    > długo wychładzamy, albo nie)
    Na pewno się dłużej nagrzewa, ale za to mamy stabilną temp bo i też powoli
    stygnie, ja np nie mam sterownika i ręcznie włączam piec, to przy silnych
    mrozach
    ubiegłej zimy na noc wyłączałem piec i do rana temp spadała mi o 0.5 st.

    > - wyższy koszt od ogrzewania opartego o rury miedziane/stalowe i
    > kaloryfery
    A kto ci każe robić w stali czy miedzi, całość można zrobić w PEX-ie
    tańszy i wytrzymały, łączników dużo mniej potrezeba.

    > - duże różnice temperatur zewnątrz-wewnątrz

    Przy grzejnikach większe, ale co to za argument?

> [...]
    > są prawdziwe;-) oraz czy podgrzewanie podłogowe w takim domu ma sens?
    > Być może istnieją lepsze rozwiązania np. wspomniane tradycyjne z
    Są gorsze, stosuje się tam gdzie nie można inaczej albo jak ktoś
    bardzo nie lubi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-08-27 14:09:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > osiągnąć więcej niż 30st, po prostu podłogówka ma tak dużą bezwładność
    > że prawie każdą energię weźmie. Inna sprawa że mam w całym domu

    czyli przegrzewasz dom...

    średniej wielkosci dom potrzebuje jakieś 6-7kW mocy przy -20 stopniach

  • 10. Data: 2010-08-27 17:07:30
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >osiągnąć więcej niż 30st, po prostu podłogówka ma tak dużą bezwładność
    >że prawie każdą energię weźmie. Inna sprawa że mam w całym domu

    A z ciekawosci, jak regulujesz temp. zasilania podlogi??

    Pozdro.. TK