  • 31. Data: 2019-06-29 13:30:58
    Temat: Re: pompa powietrze woda - schlodzenie poddasza - czy to ma sens?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ta ta pompa osiąga moc około 4kw dla strumienia 450m3/h o początkowej
    > temp około 25st i końcowej 0st.

    Jak masz na myśli że przy 25C na zewnątrz, za wiatrakiem będzie wiało
    0C, to jest to błąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2019-06-29 17:00:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Zbiornik ma netto czy brutto 300l? Przy tym co napisałeś to musiałbyś
    A czym się wg Ciebie różnią?

    > zagrzać tą wodę o co najmniej delta 30C. Jak ten zbiornik to zbiornik
    I taka delta była przyjęta 20-50st.

    > CWU, to mało prawdopodobna konfiguracja.
    Bo?

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2019-06-29 17:01:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Jak masz na myśli że przy 25C na zewnątrz, za wiatrakiem będzie wiało
    > 0C, to jest to błąd.

    Tak? no to wyjaśnij gdzie ten błąd?

    --
    Janusz

  • 34. Data: 2019-06-29 17:34:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tak? no to wyjaśnij gdzie ten błąd?

    Mam pompę ciepła 12kW i maksymalna delta na parowniku wynosi 11C. Mam
    też klimatyzator 3,5kW i tam delta nie przekracza 9C.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2019-06-29 17:38:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 29 czerwca 2019 17:34:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Mam pompę ciepła 12kW i maksymalna delta na parowniku wynosi 11C. Mam
    > też klimatyzator 3,5kW i tam delta nie przekracza 9C.

    11 na pompie ciepła to cholernie dużo. U mnie jest max 5.
    Chyba że tak ma być :>

    L.

  • 36. Data: 2019-06-29 17:47:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > 11 na pompie ciepła to cholernie dużo. U mnie jest max 5.

    Ale poprzednio mowa była o popmpie powietrznej, w niej może być nie
    tak łatwo zejść do pięciu stopni przy takiej mocy. Jasne, że każdy
    by chciał zerową deltę, ale powietrze jest w sumie marnym chłodziwem.

    > Chyba że tak ma być :>

    Niektórzy są wprost zachwyceni, gdy sobie wyliczą deltę 25 stopni.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2019-06-29 21:47:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Mam pompę ciepła 12kW i maksymalna delta na parowniku wynosi 11C.
    A jaka to pompa, powietrzna czy z dolnym źródłem.

    Mam
    > też klimatyzator 3,5kW i tam delta nie przekracza 9C.

    A jaką ma wydajność?

    --
    Janusz

  • 38. Data: 2019-06-29 21:51:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > by chciał zerową deltę, ale powietrze jest w sumie marnym chłodziwem.

    > Niektórzy są wprost zachwyceni, gdy sobie wyliczą deltę 25 stopni.

    Widzę że dalej rżniesz głupa, powiedz mi skoro pompa ogrzewa 300l od
    20st do 50
    w 2,5 godziny a powietrze wlotowe ma 25st bo dla takiego parametru
    podany jest
    cop 3,4 to ile potrzeba energii z powietrza o przepływie 450m3/h i o ile
    musi go schłodzić aby tą energię przepompować?

    --
    Janusz

  • 39. Data: 2019-06-30 12:58:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A jaka to pompa, powietrzna czy z dolnym źródłem.

    Powietrzna, czyli inwerter.

    > Mam
    >>
    > A jaką ma wydajność?

    Chłodniczą? ~3,5kW :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2019-06-30 12:59:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 11 na pompie ciepła to cholernie dużo. U mnie jest max 5.

    Przecież napisałem że na parowniku. Ty piszesz o skraplaczu gdzie delta
    waha się między 2-5C.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz