  • 1. Data: 2019-06-22 08:14:59
    Temat: A może by tak samodzielnie zbudować domek narzędziowy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Ciągle nie wiem: kupić gotowy (stalowy szkielet i blacha), czy zrobić
    samodzielnie.

    Chodzi o domek 260 x 360 cm z dwuspadowym dachem.
    Poradźcie: jakie przekroje szkieletu drewnianego (strzelam, że dla ścian
    wystarczy 45 x 95 mm, a dla dachu - nie mam pojęcia.
    Czy da się kupić poszycie z blachy falistej na wymiar? Sam nie dotnę -
    nie mam do tego narzędzi.
    Jaka konstrukcja dachu? Ściany w odległości około 350 cm.

    Zabierać się w ogóle za to, czy za około 4500 zł kupić gotowiec, np. tu:
    http://www.nowoczesne-garaze.pl/galeria-garaze-nowoc
    zesne

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-06-22 08:30:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-22 o 08:14, Marcin N pisze:
    > Ciągle nie wiem: kupić gotowy (stalowy szkielet i blacha), czy zrobić
    > samodzielnie.

    Im bardziej o tym myślę, tym gorzej to widzę. Problemem wydają się prace
    na dachu. Nie mam tu żadnego doświadczenia.

    To tyle z mojego pomysłu...

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-06-22 08:34:51
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    A co trudnego w takim dachu? Zrób szkielet ścian, pózniej albo tradycyjnie krokiewki
    albo wykonaj wiazary. Na poszycie kup gont bitumiczny, z narzędzi młotek i nożyce.

  • 4. Data: 2019-06-22 12:12:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N cągle nie wie:

> [...]
    > dla ścian wystarczy 45 x 95 mm, a dla dachu - nie mam pojęcia.
    > Czy da się kupić poszycie z blachy falistej na wymiar?

    W tym roku wymieniali mi dach nad garażem (nie tylko poszycie,
    również zmiana konstrukcji). Wykonawca sam zamawiał wszystkie
    materiały, w tym rzeczoną blachę. Da się, a nawet trzeba, zamówić
    u producenta (Pruszyński) arkusze przycięte na *długość*. Szerokość
    musi być standardowa.

    > Sam nie dotnę - nie mam do tego narzędzi.

    To akurat rozumiem -- żeby mieć narzędzia, to najlepiej wprzódy
    zbudować domek narzędziowy.

    > Jaka konstrukcja dachu? Ściany w odległości około 350 cm.
    >
    > Zabierać się w ogóle za to, czy za około 4500 zł kupić gotowiec,
> [...]

    To jest właściwe pytanie -- bo indywidualna budowa taniej nie wyjdzie.
    A te na fotkach nie wyglądają aż tak obleśnie, jak większość blaszaków.
    Jeśli komuś bardzo nie zależny na normalnym budynki, lepiej zrobi,
    jeśli pójdzie tą drogą.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2019-06-22 13:15:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2019 08:14, Marcin N pisze:

    > Zabierać się w ogóle za to, czy za około 4500 zł kupić gotowiec

    Kup północno-irlandzki zielony "domek narzędziowy metalowy Yardmaster
    do samodzielnego, prostego montażu, nie trzeba przeszkolenia, ani
    specjalistycznych narzędzi" - z daszkiem dwuspadowym i przesuwanymi
    podwójnymi drzwiami - za 1500 zł a 3000 zł wydaj na narzędzia i będziesz
    pan zadowolony.

    https://www.meblobranie.pl/metalowy-domek-narzedziow
    y-yardmaster-108geyz.html

  • 6. Data: 2019-06-22 14:45:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-22 o 13:15, collie pisze:

> [...]
    > specjalistycznych narzędzi" - z daszkiem dwuspadowym i przesuwanymi
    > podwójnymi drzwiami - za 1500 zł a 3000 zł wydaj na narzędzia i będziesz

    Niestety jakość tych domków za około 2 tys zł jest tragiczna. Myślałem o
    takim, ale po prostu lipa.

    --
    MN

  • 7. Data: 2019-06-22 15:26:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    y-yardmaster-108geyz.html

    > Niestety jakość tych domków za około 2 tys zł jest tragiczna.
    > Myślałem o takim, ale po prostu lipa.

    Psu na budę może się nada.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2019-06-22 16:27:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Psu na budę może się nada.

    Psu sam zaprojektowałem i zbudowałem budę. Z tarasem. Full wypas.

    --
    MN

  • 9. Data: 2019-06-22 16:36:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin N napisał:

    > Psu sam zaprojektowałem i zbudowałem budę. Z tarasem. Full wypas.

    Pies pasterski?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2019-06-22 17:10:55
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Psu na budę może się nada.

    Dla zstępnych chłopów polskich ze wsi Mogiła, budowniczych
    Nowej Huty, pies kojarzy się tylko z budą i łańcem doń
    przykutym. Taki atawizm pogumnienny.