  • 1. Data: 2019-06-19 15:15:26
    Temat: wymiana elektryki
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Z jakimi orientacyjnie kosztami należy się liczyć przy wymianie
    instalacji elektrycznej w starym budownictwie z aluminiowej na
    miedzianą? mieszkanie ok. 60m2, 3 pokoje, chyba po dwa gniazdka w
    każdym. Poproszę o jakieś orientacyjne, rynkowe ceny takich usług.

    JaceK

  • 2. Data: 2019-06-19 15:36:33
    Temat: Re: wymiana elektryki
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 19 czerwca 2019 08:15:28 UTC-5 użytkownik JaceK napisał:
> [...]
    > miedzianą? mieszkanie ok. 60m2, 3 pokoje, chyba po dwa gniazdka w
    > każdym. Poproszę o jakieś orientacyjne, rynkowe ceny takich usług.

    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&cha
    nnel=trow&q=elektryka+cena+punkt

    https://cennik-budowlany.remontuj.pl/cennik/elektryk

    Ale to jest cena za elektryke, jak juz to zrobisz to trzeba by tynkowac, jakies
    podlogi zrobic itp.

  • 3. Data: 2019-06-23 18:05:59
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "JaceK" <JaceK@wu_pe.pe_el> napisał w wiadomości
> [...]
    >ok. 60m2, 3 pokoje, chyba po dwa gniazdka w każdym. Poproszę o jakieś
    >orientacyjne, rynkowe ceny takich usług.

    Jesli sam to bedziesz robil to z 1000-2000zl (kable, skrzynka
    bezpiecznikowa, drobny osprzet). Cena zalezy od ilości niezaleznych
    obwodow. Do tego na koniec trzeba wezwac elektryka z prawdziwego zdarzenia,
    zeby zrobil pomiary.
    Jak wezmiesz firme to z 3000-6000zl ci pewnie zaspiewaja.

    Jak jestes na bakier z elektryka to zdecydowanie nie rob tego sam. Z pradem
    nie ma zartow, cos zle polaczyc i mieszkanie pojdzie z dymem. Wbrew pozorom
    to wcale nie jest takie proste.

    --
    Pzdr

  • 4. Data: 2019-06-24 11:06:33
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 18:05, miumiu pisze:
> [...]
    > nie ma zartow, cos zle polaczyc i mieszkanie pojdzie z dymem. Wbrew pozorom

    Podstawowe "kilka gniazdek, łączników i parę żarówek" nie jest proste?
    Wydaje mi się, że dla kogoś z jakimkolwiek technicznym zacięciem i w
    miarę inteligentnego, to trzymając się jakichś podstawowych wytycznych
    (np. gniazdka na 3x2,5, oświetlenie 3x1,5) nic bardziej skomplikowanego
    jak klocki Lego Technic...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2019-06-24 11:42:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co niezalezne obwody. Zrobic 1:1 jak jest, tylko grubszym i miedzianym przewodem.
    Na wszelki wypadek, gdyby w odleglej przyszlosci byla mozliwosc prawidlowego
    zamontowania wylacznika roznicowo pradowego pociagnac trzeci zielono zolty przewod.
    Tymczasowo mozna go wykorzystac do troche mniej prawidlowego ale dzialajacego
    zabezpieczenia roznicowo pradowego. Po wymianie przewodow szybko zagipsowac i nikomu
    nie opowiadac ze sie samemu zrobilo. Zakladam ze ten co bedzie robil troche ogarniety
    bedzie. Przy okazji. Ciekawy jestem co pewien grupowy specjalista od gumowych
    dzwonkow i gietkich parasoli teraz napisze. Bo pewnie czeka na moj wpis jak pies na
    kosc.

  • 6. Data: 2019-06-25 23:52:08
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2019 11:42:01 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Po co niezalezne obwody. Zrobic 1:1 jak jest, tylko grubszym i miedzianym

    Dołóż jeszcze tylko kucie i gipsowanie, bo trochę tego będzie.
    A przy okazji można by zrobić coś dodatkowo- choćby więcej niż jedno gniazdko w
    pokoju, abo w łazience dołożyć pralkę bez przedłużacza, inny typ oświetlenia, albo
    co. Choćby 3 fazy.
    Pozdro.abomito

  • 7. Data: 2019-06-26 01:24:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak stare budownictwo to tynki zapewne wapienne i po dlugim czasie wapno zamienilo
    sie w krede. Nozem mozna wyciac rowki jak ktos ma troche pary w rekach. Kucie w takim
    starym tynku wapiennym niezalecane. Moze sie rowniez okazac ze stare przewody byly
    zagipsowane i ciagnac za przewod wyrwie sie go ze sciany razem z gipsem. Jak rowek
    latwo zrobic to i latwo dolozyc dodatkowe gniazdka. Gdybym ja to robil dla siebie to
    czesci instalacji bym nie wymienial. Co aluminiowy przewod bedzie przeszkadzal
    zyrandolowi w ktorym kiedys bylo zarowek na pol kilowata a dzisiaj do stu watow sporo
    brakuje?

  • 8. Data: 2019-06-26 08:18:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    wymienial. Co aluminiowy przewod bedzie przeszkadzal zyrandolowi w ktorym kiedys
    bylo zarowek na pol kilowata a dzisiaj do stu watow sporo brakuje?

    Żyrandolowi nie będzie przeszkadzać. Ale właściciel musi wypreparować instalację
    oświetleniową i obok położyć nową do gniazdek. Czyli uważać, żeby nie uszkodzić
    oświetleniówki i kłaść obok drugą, nową instalację.Bo akurat gniazdka musża być
    przystosowane do do dużo większych prądów czy obciążeń. Choć uważam, że zasilanie
    pojedynczego gniazdka przewodem 2,5 mm to przerost formy nad treścią.
    Pozdro.abomito

  • 9. Data: 2019-06-26 09:17:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2019 08:18:43 UTC+2 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    >
    > Żyrandolowi nie będzie przeszkadzać. Ale właściciel musi wypreparować instalację

    A po co wyrywać star?
    Stara zostawić w ścianach położyć nowa jak tam pasuje

  • 10. Data: 2019-06-26 09:57:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 26.06.2019 o 09:17, Kris pisze:
    bylo zarowek na pol kilowata a dzisiaj do stu watow sporo brakuje?

    > A po co wyrywać star?
    > Stara zostawić w ścianach położyć nowa jak tam pasuje

    Amen.
    Dokładnie tak zazwyczaj robię przy modyfikacji jakiegoś pomieszczenia
    gdzie przewody już były, ale teraz zmieniam na nowe.

    Pzdr

    --
    /__/_* /