  • 1. Data: 2019-06-22 21:26:57
    Temat: panele winylowe do kuchni na drewnianą podłogę
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    byłem dzisiaj u znajomej, której "fachowiec" będzie robił kuchnię. Na
    podłodze są bardzo stare nierówne deski (a na nich gumolit). Facet
    twierdzi że kafelki są za ciężkie na drewnianą podłogę i proponuje płyty
    osb w celu wyrównania a na płyty panele winylowe.
    Nie mam zdania na temat paneli winylowych, ale śmiem wątpić że ciężar
    kafelków jest dużo większy niż osb+panele, więc podejrzewam ściemę.
    poczytałem o panelach winylowych - i też pachnie ściemą. Bardzo duża
    oporność na ścieranie - plastiku/gumy? BArdzo duża odporność na wilgoć -
    to akurat nie dziwi, ale nie można myć płynem do garów. niby czemu?
    Co myślicie o kafelkach na deskach (bez osb)? Są do tego jakieś
    specjalne kleje najlepiej nie na bazie wody? Czy może jednak osb+panele
    winylowe to lepsze wyjście?

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-06-23 09:21:58
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-22 o 21:26, ToMasz pisze:
> [...]
    > Nie mam zdania na temat paneli winylowych, ale śmiem wątpić że ciężar
    > kafelków jest dużo większy niż osb+panele, więc podejrzewam ściemę.

    Ceramiki/gresu nie położysz na deski muisz dać osb + klej i kafle... tu
    by się zgadzło będzie cięższe. Gorzej będzie z takim usztywnieniem
    podłogi żeby klej elestyczny dał raę skompensować dalej jednak pracującą
    podłogę.

> [...]
    > Co myślicie o kafelkach na deskach (bez osb)? Są do tego jakieś
    > specjalne kleje najlepiej nie na bazie wody? Czy może jednak osb+panele

    Lepsze o tyle że nie ma obawy, że coś odskoczy, płytka pęknie itp...

    Robak

  • 3. Data: 2019-06-23 13:19:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-23 o 09:21, Sir_Robak pisze:

> [...]
    > by się zgadzło będzie cięższe. Gorzej będzie z takim usztywnieniem
    > podłogi żeby klej elestyczny dał raę skompensować dalej jednak pracującą
    To nie tyle o klej chodzi co o fugi, na elastycznym podłożu one popękają
    i będą wychodzić, a woda się dostanie do drzewa.
    Dlatego na drewno jedynie elastyczne panele pozostają.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2019-06-23 19:42:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.06.2019 o 13:19, Janusz pisze:

    > To nie tyle o klej chodzi co o fugi, na elastycznym podłożu one popękają
    > i będą wychodzić, a woda się dostanie do drzewa.
    > Dlatego na drewno jedynie elastyczne panele pozostają.

    eeee chyba tak nie jest. mam parę metrów podłogi, na której są legary,
    na nich płyta osb na niej kafelki. kafelki przykleiłem silikonem z
    tuby, (zero zaprawy z wodą!) tak samo zrobiłem fugi. Osb się ugina, więc
    w tych miejscach kafelki popękały, ale się nie odklejają, ani wilgoć nie
    penetruje w głąb. Podłoga o którą pytam w pierwszym poscie, podczas
    podskoków w ogóle się nie ugina, ale czuć stopą że jest nie równa.
    ludzie robią podłogi z żywicy, klejów epoksydowych... mamy 21 wiek,
    kuchnia ma mniej niż 10m2. myślałem ze błysnę, zaproponuję jakieś
    nowoczesne rozwiązanie, a tu lipa. Wręcz na odwrót. im dalej, znaczy
    google podsuwa propozycje z 2006 roku - to jeszcze ludzie radzą jak
    kafelki dać na deski. im młodsze posty - tym klapki na oczach węższe.
    trudno się mówi
    Dzięki

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-06-23 19:51:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-23 o 19:42, ToMasz pisze:

    > eeee  chyba tak nie jest. mam parę metrów podłogi, na której są legary,
    > na nich płyta osb  na niej kafelki. kafelki przykleiłem silikonem z
    > tuby, (zero zaprawy z wodą!) tak samo zrobiłem fugi. Osb się ugina, więc
    Boszszeeee masz z silikonu a powyżej jest mowa o zwykłych, nawet elastyczne
    mogą być za mało elastyczne na podłogę drewnianą.

    > w tych miejscach kafelki popękały, ale się nie odklejają, ani wilgoć nie
    I to napisałem poprzednio na elastyczną podłogę zwykłe kafle się nie nadają.

> [...]
    > google podsuwa propozycje z 2006 roku - to jeszcze ludzie radzą jak
    > kafelki dać na deski. im młodsze posty - tym klapki na oczach węższe.
    Nie rozumiem, czyli wcześniej na hura kładli zwykłe kafle a teraz im
    przeszło
    bo widzą tego wady?

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2019-06-23 22:16:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie rozumiem, czyli wcześniej na hura kładli zwykłe kafle a teraz im
    > przeszło
    > bo widzą tego wady?

    można tak na to spojrzeć. A może wyrosło pokolenie "fachowców", którzy
    spryt zastąpili ślepym przestrzeganiem instrukcji użytkowania. A co by
    było gdyby na podłogę z desek wylać żywicę?

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-06-23 22:24:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2019 21:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > plastiku/gumy? BArdzo duża odporność na wilgoć - to akurat nie dziwi, ale nie

    Mam panele winylowe zainstalowane w spiżarce, gdyż żonie kafelki tam
    położone nie podobały się. Położyłem więc te panele bezpośrednio na
    kafelki. Drogi interes, bo to jakiejś zagranicznej firmy, ale opłacało
    się. Są cienkie, więc położone na kafelki nie podnoszą w widoczny
    sposób poziomu podłogi. Fazowane, wyglądają jak deski. Ładnie klikają
    przy montażu każdego boku. Rzeczywiście są bardzo odporne na zarysowanie,
    jak w książce pisze. Żona często je mizia mopem z czymś tam i ciągle
    wyglądają jak nówka nieśmigana. Jedyną ich wadą jest to, że muszą być
    położone bezpośrednio na równym, twardym podłożu, ponieważ są bardzo
    wiotkie, elastyczne. Ale dzięki temu pewnie niestraszna im będzie
    uginająca się podłoga drewniana, bowiem i zamki po kliknięciu trzymają
    dobrze.
    .

  • 8. Data: 2019-06-23 22:25:10
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-23 o 22:16, ToMasz pisze:

> [...]
    > spryt zastąpili ślepym przestrzeganiem instrukcji użytkowania. A co by
    > było gdyby na podłogę z desek wylać żywicę?

    Jasne że się da! Ale przy jakiej grubości takiej wylewki będzie OK!? I
    znów pytanie ile... ile wyjdzie za m2 ;) ja się domyślam. Wy sami
    oceńcie -> hint cena żywicy (oczywiście robiąc DIY będzie to pewnie 40
    max 50% ceny).

    Robak

  • 9. Data: 2019-06-24 09:43:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 22 czerwca 2019 21:26:59 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > Nie mam zdania na temat paneli winylowych, ale śmiem wątpić że ciężar
    > kafelków jest dużo większy niż osb+panele, więc podejrzewam ściemę.

    qurcze, ty to niezły jestes - zrobiłeś tak samo, opisujesz gdzies poniżej, i kafle
    cie popękały czyli rowiązanie było nieprawidłowe. Ale to fachowiec ściemnia a ty
    znajomej zafundujesz dokładnie taki sam problem jaki masz u siebie.
    Nie, tak się składa że to ty się mylisz a fachowiec ma rację.

    b.

  • 10. Data: 2019-06-24 10:44:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 19:42:57 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > Osb się ugina, więc
    > w tych miejscach kafelki popękały,

    Więc widzxisz że nie jest to za dobrte rozwiązanie

    Ja mam w dwóch mieszkaniach łazienki zrobione tak że na drewnianym stropie dałem
    płytę osb w jednym a w drugim przypadku płytę meblową(bo taką miałem), do tych płyt
    zszywaczem przybiłem siatkę rabitza na to klej; I płytki trzymają już ponad 10lat.
    Ale zarówno ta płyta meblowa jak i to osb to dość grube i nic tam się nie ugina

    Nie wiem co tam jest u Ciebie ale dziwi mnie to kryterium wagi.
    10 metrów kafelek + klej to będzie pewnie ok 150kg.
    10m2 paneli winylowych jak na Obi na szybko patrze to tez ok 50kg waży. Więc różnica
    100kg na 10m2. Czy to aż takie krytyczne?
    Ale fachowiec jest tam na miejscu widzi co i jak to ma więcej danych jak my tutaj