    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 28 Jan 2013 03:51:13 -0800 (PST)
    <5106342b$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <8...@g...com>
    <b...@g...com>
    <a...@g...com>
    <0...@g...com>
    Subject: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 12:34:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > To super tanio ta "nocna" u nas 51gr(z uwzględnieniem przesyłowej zmiennej)a
    dzienna 75gr.

    Slask panie, slask! Tu wegla i elektrowni najwiecej :-)

    > Całodobowa u nas to 64gr.

    Masakra! To u mnie nawet droga w taryfie dustrefowej jest tansza :-)

    > Dokładnie tyle wyliczyłem u mnie na oświetlenie-20zł miesięcznie więc jak
    energooszczędne to ew świetlówki- led póki ekonomicznie bez sensu

    LEDow nie chce za cholere - zeby sensownie swiecilo to trzeba ich wiecej niz zwyklej
    swietlowki energooszczednej :) Ale chyba wezme i przetestuje te energooszczedne
    swietlowki wygladajace jak halogenki - po dyche za sztuke z allegro. Jak beda glupio
    swiecily to je pomieszam z halogenami w roznych pomieszczeniach i po sprawie :)

    > "Oszczędne noce i weekendy" http://www.energa.pl/dla-domu/oferta-taryfowa-dla-do
    mu/informacje-podstawowe#g12w

    > ta taryfa myśle by u mnie sens miała bo w weekendy czesto spawarki, przecinarki i
    innych urądzeń używam.

    Ano. Moim zdaniem wyjdziesz na plus.

    > Ja specjalnie nie lubie gadżetów ale musze się rozejrzeć za podlicznikiem który by
    mi dokładnie zużcie w danych godzinach/dniach rejstrował. Bo licznik ZE nawet jeśli
    taką funkcjonalnośc ma to dla mnie niedostepna.

    Oj ciezko bedzie w sensownej cenie. Za 100-120 pln sa liczniki trojfazowe z wyjsciem
    impulsowym - ja takiego uzywam, no ale musisz jeszcze miec cos co te impulsy zlicza i
    potem pokazuje zuzycie w danym okresie (no i przelicza na taryfy) :) Sam licznik
    tylko przekazuje impulsy. Pewnie daloby sie uzyc peceta - ten 9W o ktorym pisalem
    wczesniej to kupilem terminal HP t5720 za 89 pln z wysylka. Swietna sprawa - malutki,
    ma wszystkie wyjscia (w tym serial do ktorego tanio mozna 1-wire podpiac), bezglosny
    bo nie ma zadnego wentylatora. Wrzucilem do tego maly dysk SSD 8GB ktory mi w szafie
    od dwoch lat zalegal i jest bajka:)

    > U mnie gotowanie na gazie butlowym. Butla ok 60zł starcza na 2 miesiące.

    Ja wlasnie bym musial taki osobny podlicznik podpiac jeszcze pod plyte bo zielonego
    pojecia nie mam ile ona mi zuzywa pradu (ale chyba sporo). Poki co grzeje na
    ceramicznej - w tym roku mam nadzieje w koncu kuchnie wymienimy i bedzie indukcja,
    mysle ze powinna byc bardziej energooszczedna od ceramiki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.