  • 31. Data: 2011-02-13 20:55:02
    Temat: Re: [press] Spadła elewacja wieżowca. Kolejny raz
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 21:24, Budyń pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To jest złe kryterium, bo wymusza zaniżanie jakosci robót. Ono jest

    Przecież to ty określasz jakość! Jeśli określisz niską to wyższej nie
    uzyskasz.

    > wprowadzone po to aby zasady przetargowe był jasne i nie do ukręcenia
    > czli ma to ograniczyć urzędnicze widzimisie (czytaj: korupcje). I to
    > jest jedyna zaleta takiego rozwiazania -innych nie ma.

    Nie uogólniaj. Piszemy nie o rocket-science tylko o ułożeniu styropianu
    na elewacji. Wiadomo jak to kłaść i jak tego pilnować. Jeśli to
    określisz to reszta będzie tylko ceną.

    Jak jesteś taki mundry to zaproponuje kryteria przetargowe na pokrycie
    styropianem bloku. Czekam.

    M.

  • 32. Data: 2011-02-13 21:03:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Jest złym kryterium.
    >
    > Jednak wcześniej należy dobrze zdefiniować zakres i
    > I co ci to da? nic, bo to są roboty zakryte, albo stoisz i patrzysz
    > na ręce i wtedy jest jakość albo nie patrzysz i jest 'jakoś'.

    Jak wykonawca nie zgłosi robót zanikających do odbioru tylko je zakryje to
    albo je odkrywa albo nie dostaje wynagrodzenia. To jest Proste, Wystarczy
    sprawdzić w DB lub w papierach.

  • 33. Data: 2011-02-13 21:05:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

> [...]
    > Jeśli to określisz to reszta będzie tylko ceną.
    >
    > Jak jesteś taki mundry to zaproponuje kryteria przetargowe na pokrycie

    dodajmy że w celu kontroli inwestycji INWESTOR zatrudnia inspektora nadzoru
    który powinien być na budowie i patrzyć na ręce wykonawcy oraz dokonywać
    odbiorów prac.

  • 34. Data: 2011-02-13 21:05:23
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 22:03, Marek Dyjor pisze:

    > Jak wykonawca nie zgłosi robót zanikających do odbioru tylko je zakryje
    > to albo je odkrywa albo nie dostaje wynagrodzenia. To jest Proste,
    > Wystarczy sprawdzić w DB lub w papierach.

    Dokładnie tak. Trzeba tylko takie warunki określić PRZED podpisaniem
    umowy a nie PO lub w trakcie prac.

    A jeszcze gorszym wyjściem jest wzięcie tego z wyższą ceną licząc, że
    sam za nas sprawdzi i odbierze.

    M.

  • 35. Data: 2011-02-13 21:11:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Dokładnie tak. Trzeba tylko takie warunki określić PRZED podpisaniem
    > umowy a nie PO lub w trakcie prac.

    Pewne sprawy wynikają z ogólnych warunków wykonawstwa i odbioru prac
    budowlanych, na które zwykle powołuje sie projektant w opisie. A prace maja
    być wykonane zgodnie z projektem i sztuką budowlaną.

  • 36. Data: 2011-02-13 21:14:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-02-2011 o 22:03:29 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak wykonawca nie zgłosi robót zanikających do odbioru tylko je zakryje
    > to albo je odkrywa albo nie dostaje wynagrodzenia. To jest Proste,
    Jasne, i każdą płytę styropianu będziesz sprawdzał czy dał dość kleju?

    > Wystarczy sprawdzić w DB lub w papierach.
    Pewnie papiery są wieczne, u nas się tylko papiery zgadzają, a życie sobie

    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2011-02-13 21:15:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-02-2011 o 21:52:47 M <M...@o...pl> napisał(a):

    > ROTFL. Ale właśnie na tym to polega, że to ty ustalasz kryteria (które
    > muszą być spełnione, np. że w każdej chwili możesz stać nad głową i
    > pilnować).
    No i co z tego? sprawdzisz ile pod płytę dali kleju?

    > A to jest inny temat. Braku pilnowania nie zastąpi cena. Myślisz, że
    > jak zapłacisz 2x więcej to nie musisz pilnować? Naiwny...
    Kto ja? a czy ja mówiłem że cena to jedyne kryterium?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 38. Data: 2011-02-13 21:18:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Jasne, i każdą płytę styropianu będziesz sprawdzał czy dał dość kleju?

    ale można sprawdzić czy oczyścił podłoże podłoże, czy sprawdził nośność
    warstwy farby na starym podłożu, czy używał kołków, można sprawdzić jak
    kleii płyty (czy zgodnie z zaleceniami).

    W tym przypadku kołkowanie zapobiegło by odpadnięciu styropianu.

  • 39. Data: 2011-02-13 21:19:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    > A wracając do tematu - w pracach, które łatwo zdefiniować i wyznaczyć
    > warunki (a takimi pracami jest docieplenie) 100% ceny jest całkiem dobrym

    A jakie lepsze proponujesz/

    > Jednak wcześniej należy dobrze zdefiniować zakres i
    > jakość prac.
    >I co ci to da? nic, bo to są roboty zakryte, albo stoisz i patrzysz na ręce
    >i wtedy jest jakość albo nie patrzysz i jest 'jakoś'.

    A jak zdefiniowany zakres i jakośc prac będa w kryteriach przetargu to coś
    to zmieni?

    >A że nikomu sie nie chce to potem są takie efekty.

    Bo nadzorować zawsze trzeba.

    Kris

  • 40. Data: 2011-02-13 21:31:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > ROTFL. Ale właśnie na tym to polega, że to ty ustalasz kryteria (które
    > muszą być spełnione, np. że w każdej chwili możesz stać nad głową i
    > pilnować).

    To jest oczywiste i tego nie trzeba nawet w kryteriach ustalać.

    > A to jest inny temat. Braku pilnowania nie zastąpi cena. Myślisz, że jak
    > zapłacisz 2x więcej to nie musisz pilnować? Naiwny...

    Nie, tak naiwny nie jestem
    Dla mnie zawze najwazniejszym kryterium byla cena, a nizależnie jak niską
    cene podal wykonawca to zawze wymagalem przyzwoitej jakości.
    Jak ktos podaje cene np za metr klejenia kafelek 25zł to ma w tej cenie
    zrobić tak jak się nalezy. Bo jak poda cenę 50 zł t nie znaczy że zrobi
    lepiej.

    Kris