  • 41. Data: 2011-02-13 21:41:50
    Temat: Re: [press] Spadła elewacja wieżowca. Kolejny raz
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 22:31, Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jest oczywiste i tego nie trzeba nawet w kryteriach ustalać.

    Tutaj się różnimy. Trzeba ustalać.

    > Nie, tak naiwny nie jestem
    > Dla mnie zawze najwazniejszym kryterium byla cena, a nizależnie jak
    > niską cene podal wykonawca to zawze wymagalem przyzwoitej jakości.
    > Jak ktos podaje cene np za metr klejenia kafelek 25zł to ma w tej cenie
    > zrobić tak jak się nalezy. Bo jak poda cenę 50 zł t nie znaczy że zrobi
    > lepiej.

    Tylko, że to musisz ustalić przed a nie w trakcie.

    M.

  • 42. Data: 2011-02-13 21:44:29
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 22:14, janusz_kk1 pisze:

    > Jasne, i każdą płytę styropianu będziesz sprawdzał czy dał dość kleju?

    To zależy, jak zdefiniujesz jakość. Jeśli uważasz, że tak trzeba, to
    piszesz to jako warunek w przetargu. Wcale nie jest tak łatwo ustalać
    kryteria jakościowe prac.

    M.

  • 43. Data: 2011-02-13 21:46:42
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-13 22:11, Marek Dyjor pisze:

    > Pewne sprawy wynikają z ogólnych warunków wykonawstwa i odbioru prac
    > budowlanych, na które zwykle powołuje sie projektant w opisie. A prace
    > maja być wykonane zgodnie z projektem i sztuką budowlaną.

    Oczywiście, że są. Są także w instrukcjach do kleju (czasy, sposób
    klejenia, temperatury, etc.). Jednak wpisanie przynajmniej części z nich
    jawnie w umowę nie szkodzi a oszczędzi niedomówień i tekstów typu -
    panie, ja nie wiedziałem.

    M.

  • 44. Data: 2011-02-13 22:32:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2011 01:42:22 +0100, kiki napisał(a):

    > Bo trzeba najpierw oblecieć ścianę karcherem i odczekać aż wyshcnie. W
    > trakcie mycia pod ciśnieniem 120 bar odpadną luźne kawałki farby.
    > Później należy zagruntować i odczekać nastepne kilka dni aż wyschnie.

    Widziałem kilkadziesiąt razy jak robili elewacje na blokach i nigdy nie
    widziałem żeby ktokolwiek mył elewacje karcherem. Serio serio. Wiem, że
    powinno się tak zrobić, ale nikt tak nie robi. Czas to pieniądz. Szansa, że
    zakołkowana elewacja spadnie jest 1/10000. Gdyby te tłuki z artykułu dali
    chociażby po 2 kołki na płytę to elewacja by nie spadła. Inna sprawa, że
    generalnie ocieplenia budynków wielorodzinnych to w naszym kraju
    niesamowita fuszerka - popatrzcie tylko ile grzyba wychodzi na elewacji,
    jak szybko wychodzą pęknięcia czy stają się widoczne miejsca kołkowania...

    --
    best regards,
    scream

  • 45. Data: 2011-02-13 23:49:25
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2011 22:14:03 +0100, janusz_kk1 napisał(a):

    > Jasne, i każdą płytę styropianu będziesz sprawdzał czy dał dość kleju?
    Po co kazda? Wystarczy w warunkach zawrzec, ze masz prawo np. do zdjecia
    do 20 plyt do kontroli, a jezeli procent fuszerki przekroczy okreslony
    prog, to kolejnych 50, a jak tu zle to calosc do ponownej roboty. Tylko
    trzeba byc gotowym zaplacic za takie wymagania.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 46. Data: 2011-02-14 07:09:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik scream napisał:
    > Widziałem kilkadziesiąt razy jak robili elewacje na blokach i nigdy nie
    > widziałem żeby ktokolwiek mył elewacje karcherem

    A ja widziałem w ub roku w październiku - był słynny atak zimy w połowie
    - jak na jednym z osiedli w śląskim mieście ekipa w najlepsze robiła
    'ocieplenie bloku styropianem'...
    Temperatury w okolicach zera.

    pozdr
    Robert G

  • 47. Data: 2011-02-14 08:29:49
    Od: " g-jaro" <j...@N...gazeta.pl>

    Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> napisał(a):

    > Dnia Sun, 13 Feb 2011 22:14:03 +0100, janusz_kk1 napisaĹ&#65533;(a):

    sprawdzaĹ&#65533; czy daĹ&#65533; doĹ&#65533;Ä&#65533; klej
> [...]
    > prog, to kolejnych 50, a jak tu zle to calosc do ponownej roboty. Tylko
    > trzeba byc gotowym zaplacic za takie wymagania.

    Nie wiem na ile to prawda ale gośc, który kladł kafle mówił, że jak pracował
    przy odciepleniach we Francji to tam:

    a/ pobierali po zakończeniu robót próbkę przekrojową przez całą warstwę
    docieplenia, w losowo wybranym miejscu i próbka była zabezpieczana.

    b/ blokowali część zapłaty na okres 5 lat na rachunku bankowym.

    I jak po 5 latach wszystko było ok to wykonawca dostawał resztę kasy.

    W sumie proste rozwiązania - równie dobrze mozna by zastosować przy pudowie
    dróg. Ale w Polsce nic nie może byc proste, bo jak by wtedy można kraść ?

    Pzdr,
    g-jaro

  • 48. Data: 2011-02-14 08:33:26
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > To zależy, jak zdefiniujesz jakość. Jeśli uważasz, że tak trzeba, to
    > piszesz to jako warunek w przetargu. Wcale nie jest tak łatwo ustalać
    > kryteria jakościowe prac.

    Kryteria jakościowe można ustalać za drugim razem jak sie dostanie od
    wykonawcy kubeł zimnej wody i już się wie jak powinno być to wykonane.

  • 49. Data: 2011-02-14 09:28:10
    Od: " g-jaro" <j...@N...gazeta.pl>

    kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > Kryteria jakoĹ&#65533;ciowe moĹźna ustalaÄ&#65533; za drugim razem jak sie dostanie
    od
    > wykonawcy kubeĹ&#65533; zimnej wody i juĹź siÄ&#65533; wie jak powinno byÄ&#65533;
    to wykonane.

    Co więcej jedyna w zasadzie możliwość egezekwowania tych kryteriów w przypadku
    inwestora indywidualnego to wypieprzanie wykonawcy-fuszera po pierwszej
    wpadce- im szybciej tym, lepiej i mniejsze straty. Każda, kolejna godzina to
    dalsza fuszera i obręcz, która zaciska się na szyi inwestora bo im dalej w las
    tym więcej drzew i ciemniej.

    Ale ta mądrośc to niestety z kolejnymi remonatami/budowami. Ja już jestem po 2
    chałupach i myślę, że jak będzie kiedyś trzecia, to sie skończy robienie w ciula.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 50. Data: 2011-02-14 09:44:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie uogólniaj. Piszemy nie o rocket-science tylko o ułożeniu styropianu na
    > elewacji. Wiadomo jak to kłaść i jak tego pilnować. Jeśli to określisz to
    > reszta będzie tylko ceną.

    Uogólniam to takie sa zasady przyznawania kontraktów - nieważne czy styro
    czy autostrada.

    > Jak jesteś taki mundry to zaproponuje kryteria przetargowe na pokrycie
    > styropianem bloku. Czekam.

    W założeniach przetarogowych nie wolno (o ile wiem) napisać ze styro ma być
    np z termoorganiki, tylko ze ma miec: grubosc i lambde. Zatem co kupi
    wykonawca ? nie dobry tylko najtańszy - a lambda bedzie z deklaracji
    zgodnosci producenta -na ile zgoda z rzeczywistością nie wiadomo.
    Kołki do mocowania, klej - to samo.

    Zgadzam sie ze inspektor nadzoru powinien wychwycić błędy ale to nie ma nic
    wspólnego z przetargami. Chyba ze inspektor tez był z przetargu - i jest
    najtańszy :-))))

    b.