  • 1. Data: 2012-12-08 08:29:55
    Temat: projekt domu
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Panie i Panowie
    prosba o ocene projektu:
    http://www.extradom.pl/projekt-domu-szmaragd-WAH1115

    moze ktos budowal poniewaz jest dosc popularny?

    prosze o wady i zalety jezeli mozna... :)

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2012-12-08 09:43:02
    Temat: Re: projekt domu
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Panie i Panowie
    > prosba o ocene projektu:
    > http://www.extradom.pl/projekt-domu-szmaragd-WAH1115

    ładna bryła
    jedna łazienka to jakby mało
    garaz na dwa auta w bryle domu mnie razi - jakże cennym członkiem rodziny
    musi być twoja skoda :) No i garaz w bryle to problem z mostkami
    termicznymi.
    zapytaj architektów czy zamiast poroterm+styro mozesz zastosowac beton
    komórkowy+styro
    wywalic balkony - na wsi niepotrzebne, a są poważnymi mostkami termicznymi

    A tak ogólnie - techniki solarne idą do przodu wiec budowalbym tak aby miec
    dużą połać dachu skierowaną na południe pod kątem 45st. Teraz dasz 4m2
    solarów a moze za 20 lat bedzie mozna dac 40 :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-12-08 09:46:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > http://www.extradom.pl/projekt-domu-szmaragd-WAH1115
    >
    > moze ktos budowal poniewaz jest dosc popularny?
    >
    > prosze o wady i zalety jezeli mozna... :)

    mi sie podoba :-)

  • 4. Data: 2012-12-08 10:20:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-12-08 08:29, Marcin Ł wrote:
    > prosze o wady i zalety jezeli mozna... :)

    Skupię się na (konstruktywnym) marudzeniu.

    Gdyby miała tam mieszkać 4 osobowa rodzina to zdecydowanie za mało
    łazienek i toalet. Kiedy wszyscy będą się na tę samą godzinę szykowali
    do pracy/szkoły to będzie dramat, sodomia i gomoria.

    Poza tym kuchnia połączona z jadalnią to zrozumiałe. Ale kuchnia
    połączona z pokojem dziennym? Dziwne.

    Kolejna IMHO pomyłka to przejście do pomieszczenia gospodarczego
    (pralni?) przez garaż.

    No i zdecydowanie brakowało by mi pomieszczeń typu hobby, czyli
    generalnie takich jednoosobowych stref prywatności gdzie w domu możesz
    odpocząć od rodziny albo popracować.

    Na temat wad mocno przeszklonych pomieszczeń to chyba Ghost mógłby
    więcej powiedzieć.

    I to by było na razie tyle.

    Piotrek

  • 5. Data: 2012-12-08 10:26:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-12-08 10:20, Piotrek wrote:
    > [...]
    >
    > I to by było na razie tyle.

    Brakuje choćby niewielkiej spiżarni.

    Piotrek

  • 6. Data: 2012-12-08 11:27:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)
    > prosba o ocene projektu:
    > http://www.extradom.pl/projekt-domu-szmaragd-WAH1115
    >
    > moze ktos budowal poniewaz jest dosc popularny?
    >
    > prosze o wady i zalety jezeli mozna... :)

    Na pierwszy rzut oka to parter i z zewnatrz wydaje sie byc ok,
    natomiast góry nawet nie warto krytykowac, w sumie to duze
    pokoje/sypialnie a balkonikami ograniczasz sobie przestrzen
    bardzo mocno, najbardziej mnie rozwalają te biurka na wprost
    drzwi, wiem ze to projekt ale takie detale swiadcza o projektującym.

    Popatrz tez na dom jak na calosc, gdzie masz kominy i wentylacje,
    kuchnia, nad kuchnią sypialnia, w kuchni nie widac kawalka
    wentylacji w trakcie budowy bedziesz szybko dokladal
    kanal wentylacyjny, spojrz na kanalizacje i wode dobrze jest jesli
    to sie jakos trzyma pionu, zobacz nad garazem
    uklad lazienki, wentylacja tez musi byc z tego jedna kratka musi byc
    w garazu.
    Nastepny problem to CO, dol podlogowka a gora....
    Jesli tak to gdze znajdzie sie miejsce dla kalafiorów ??

    Byloby ciekawe zobaczyc ten budynek na gotowo, i ten daszek
    na garazem, mnie sie nie podoba, ale o gustach sie nie dyskutuje,
    zwlaszcza ze z zewnatrz budynek wyglada ciekawie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-12-08 11:30:43
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > rodziny albo popracować.
    >
    > Na temat wad mocno przeszklonych pomieszczeń to chyba Ghost mógłby więcej

    miedzy kuchnia a jadalnia mozna wstawic drzwi przesuwne chowajace sie w
    sciance...
    co do pralni plan jest taki ze polaczymy garderobe na gorze z lazienka i tam
    bedzie pralnia.
    pokoj na gorze 7m2 przeznacze na biuro ewentualnie pokoj do czasu
    ewentualnego drugiego dziecka.
    pomieszczenie gospodarcze - kotlownia (piec gazowy) + miejsce na pierdoly.

    brakuje mi troche pokoju na dole ale jest to do przezycia :)

  • 8. Data: 2012-12-08 16:52:35
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > http://www.extradom.pl/projekt-domu-szmaragd-WAH1115
    >
    > moze ktos budowal poniewaz jest dosc popularny?
    >
    > prosze o wady i zalety jezeli mozna... :)

    Lepsza będzie kuchnia zamknięta. Zlikwidowałbym ten niby balkon na górze,
    zamiast niego zrobić duży taras nad garażem i gospodarczym. Gospodarcze jest
    kiszka, tam najwyżej obrazki na ścianach się pomieszczą. Oddajesz jedną
    czwartą powierzchni na samochody, mocno bym to przemyślał. Jak dla mnie to
    za dużo przeszkleń, chyba że masz sto hektarów działki. Kominek w saloonie
    oczywiście konieczny? Piszesz że biuro na górze, Będziesz klienta oprowadzał
    po całym domu? Garaż jest idealnym miejscem na biuro. Okno na schodach
    ciężkie do umycia, potrzebna drabina lub gosposia. I coś jest żle z dachem,
    gryzą się proporcje, może w naturze będzie lepiej. Więcej wad znajdę jak
    zobaczę gotowy :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2012-12-08 17:48:41
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > prosze o wady i zalety jezeli mozna... :)

    Poza uwagami poprzednikow, to ja bym dorzucił za mala sien. Przyjda
    goscie, albo wrocisz z rodzinka ze spaceru i zmieszcza sie tam ze 2
    osoby i bedzie im trudno sie rozebrac/ubrac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2012-12-10 15:43:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Panie i Panowie
    > prosba o ocene projektu:
    > http://www.extradom.pl/projekt-domu-szmaragd-WAH1115

    Dla singla ok :-)

    Nie napisałeś podstawowej informacji: ile osób ma tam mieszkać. Jeśli więcej
    niż 2 to odpada.

    Scenariusz 1: Goście śpiący na kanapie w salonie nie mają się gdzie umyć -
    stąd wniosek :goście nocują na piętrze - ergo jest to dom dla dwóch
    gościnnych osób.
    Scenariusz 2: Dzieci wstają rano do szkoły, a rodzice do pracy - ale na
    piętrze gdzie jest sypialnia rodziców jest tylko jedna łazienka - ergo jest
    to dom dla osób bezdzietnych.

    Plan minimum to powiększenie łazienki na parterze i wstawienie tam kabiny
    prysznicowej - będzie to jakiś zalążek domu rodzinnego, bo teraz to jest jak
    kawalerka. Oczywiście nie rozwiąże to problemu wstawania - taki urok
    lokowania wszystkich sypialni na jednym poziomie - ktoś będzie musiał zejść
    do dolnej łazienki by nie czekać w kolejce.

    Druga sprawa - garaż - nie podano wymiarów, ale z powierzchni (33,5 m2 i
    kształtu wynika, że ma ok. 5,6m szerokości. Pytanie gdzie będziesz trzymał
    np. rowery?

    Trzecia sprawa - schody w salonie. Pojedź do kogoś kto ma taki układ i
    posłuchaj jaki hałas się niesie z góry gdy dzieci się bawią :-)

    Dalej nie ma sensu nawet sprawdzać, ktoś kto taki projekt narysował nigdy w
    życiu nie mieszkał w domu jednorodzinnym - inaczej by tego nie narysował.

    Pozdrawiam
    Ergie