  • 1. Data: 2012-12-07 09:43:28
    Temat: Farba do kaloryferów a szkodliwość
    Od: Mexico <c...@g...com>

    Witam
    Może ktoś tu mi pomoże. W mieszkaniu od 3 lat mamy pomalowane kaloryfery (żeliwne) i
    rurki CO zwykłą farbą do ścian typu Dulux czy tam Śnieżka Teflon (nie pamiętam już).
    Farba nie zmieniła koloru pod wpływem ciepła a to ponoć jedyna wada stosowania tych
    farb na grzejnikach. Ale dwoje członków rodziny która sypia własnie w pokoju gdzie
    tak jest zrobione ma dziwne alergie skórne które występują właśnie tylko w sezonie
    grzewczym. Dlatego przyszło mi do głowy że może coś w tej farbie jest szkodliwego co
    wydala się pod wpływem temperatury w zimę ? Na 90% malowaliśmy ten pokój Śnieżką
    Teflon. Ktoś coś słyszal o niewłasciwym składzie tych farb? OCzywiście to tylko mój
    strzał w ciemno ale alergie pojawią sie zawsze od początku sezonu grzewczego a reszta
    czynników raczej wyeliminowana może z wyjątkiem kurzu który nasila sie tez w sezonie
    grzewczym...
    I jeszcze pytanie techniczne. CZym w razie czego usunąć starą farbę z tych grzejników
    ? i czym pomalować na nowo ?

  • 2. Data: 2012-12-07 09:47:34
    Temat: Re: Farba do kaloryferów a szkodliwość
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mexico" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Ale dwoje członków rodziny która sypia własnie w pokoju gdzie tak jest
    >zrobione ma dziwne alergie skórne >które występują właśnie tylko w sezonie
    >grzewczym.

    Moga pochodzic od:
    1. Niskiej wilgotnosci (w sezonie grzewczym jest ekstremalna)
    2. Niskiej temperatury (np. jesli dotyczy to rak), w zimie zawsze -
    przynajmniej od czasu do czasu - gdzies mamy kontakt z mrozem.

  • 3. Data: 2012-12-07 10:08:19
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

> [...]
    > wyjątkiem kurzu który nasila sie tez w sezonie grzewczym... I jeszcze
    > pytanie techniczne. CZym w razie czego usunąć starą farbę z tych

    Farbę wykluczam na 100% To nie to.
    Ja miałem coś podobnego (skóra sucha, a np. na łokciach prawie biała?) i pomogł
    nawilżacz. Nawiasem mówiąc jesli zdecydujesz sie kupić to kupuj z mechanicznym
    włącznikiem. Chodzi o to by mozna go włączyć na stałe i regulować załączenie
    takim programowalnym czasomierzem wkładanym w kontakt. Ustawiasz by co jakieś 2
    godziny załączał się na 30 minut.
    Jeśli wykluczyć wilgotność (zmierz sobie wilgotnościomierzem) to zabaw sie w
    detektywa. Kiedyś moje dzicko miało uczulenie jak zmieniłem proszek do prania bo
    pod oknem otworzyli mi markecik osiedlowy (z lenistwa kupowałem pod oknem bo
    poco dźwigac?). Dopiero 2 lekarz powiedział mi żebym zmienil proszek do prania.
    A może na jesieni kupiłeś nowe lózka? pościel?. A może zamień sie miejscami do
    spania w drugim pokoju na jakiś czas? Amoże to nowy kwiatek w pokoju?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2012-12-07 10:10:54
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-07 09:47, Ghost pisze:

> [...]
    > 2. Niskiej temperatury (np. jesli dotyczy to rak), w zimie zawsze -
    > przynajmniej od czasu do czasu - gdzies mamy kontakt z mrozem.

    W okresie przejściowym organizm często jest podatny na różne
    dolegliwości - wirusy, bakterie, grzyby,...

    Polecam Ci udać się do dermatologa mogą to być grzyb, który właśnie
    czeka na takie osłabienia organizmu, a przy normalnej higienie i dobrej
    pogodzie nie jest w stanie "wojować".

    Sam mieszkałem przez 8 lat w mieszkaniu gdzie miałem pomalowane
    grzejniki od specjalnej farby na grzejniki, po normalne farby jak do
    ścian. Nikomu nigdy nic nie było - producentów nie pamiętam.
    Nie wiem co w farbach siedzi, i może, i one mają wpływ na zdrowie.

    Ariusz

  • 5. Data: 2012-12-07 17:20:51
    Od: Mexico <c...@g...com>

    Stosowałem już 3 różne proszki do prania, nie ma to wpływu. Objawy na skórze
    pojawiają sie zawsze od pazdziernika do kwietnia/maja kiedy to grzejniki są ciepłe.
    Dlatego tak je podejrzewam. Na pewno nie jest to niska temperatura, w domu w zimę mam
    23-24 stopni, czyli podobnie jak w lato.
    Kwiatki zamieniałem już w pokojach - to nie to.
    Jedzenie sprawdzone praktycznie wszystko - po za tym dziwne by było jakby tylko w
    zimę uczulało.
    Suche powietrze... być może, ale co drugi dzień daje mokry ręcznik na kaloryfer...

  • 6. Data: 2012-12-07 18:44:43
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl>

    > Dlatego przyszło mi do głowy że może coś w tej farbie jest
    szkodliwego co wydala się pod wpływem temperatury w zimę?

    Farba zapewne tzw. akrylowa, czyli zawiera polimer na bazie akrylanów
    i/lub metakrylanów.
    Niestety, te związki mają działanie alergizujące. Jednak sumaryczna
    zawartość tych związków w formie nie związanej, w takiej farbie jest
    prawie na pewno mniejsza niż 0,1%. Są to związki stosunkowo lotne, przez
    co po trzech latach pewnie już opuściły tę farbę i pokój. Podwyższona
    temperatura grzejników też przyśpieszyła ten proces.
    Polimery tego typu rozkładają się w mierzalny sposób w temperaturze
    powyżej 200 stopni Celsjusza, więc tu raczej też nie może być mowy o
    uwalnianiu wolnych monomerów na drodze degradacji polimeru pod wpływem
    ogrzewania poniżej 100 stopni C.
    Farby takie zawierają jeszcze koalescenty. Są to związki bardzo trudno
    lotne (temperatura wrzenia powyżej 250 st. C) i obecnie stosowane,
    według wszelkich przepisów, są ekologiczne i zupełnie nieszkodliwe.
    Jednak ja mam odmienne zdanie. Kiedyś stosowano związki lotne, które max
    po tygodniu odparowały i nie było ich czuć. Teraz stosuje się te trudno
    lotne, które choć nieznacznie ale czuć jeszcze długo po malowaniu. Może
    to te związki są winne?

    Pozostaje jeszcze teflon. Tu nie jestem w temacie. Teflon jest
    niesamowicie hydrofobowy, więc prawdopodobnie bardzo trudno jest go
    wprowadzić do farby. Może ten teflon zawiera jakieś dodatki ułatwiające
    to albo zanieczyszczenia? Niektóre związki fluoru mogą być prekursorami
    broni chemicznej, działają trująco ale o właściwościach alergizujących
    nie słyszałem.

    Kazek

  • 7. Data: 2012-12-08 09:42:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mexico" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Suche powietrze... być może, ale co drugi dzień daje mokry ręcznik na
    >kaloryfer...

    Kup odpowiedni wilgotnosciomierz, inaczej tylko zgadujesz.