  • 21. Data: 2010-12-22 07:26:58
    Temat: Re: przydomowe oczyszczalnie bez prądu?
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:ies7q3$i7t$1@news.onet.pl...

    > Z tego co czytam to kolega cię wkręcił albo czegoś nie zrozumiałem. Ta
    > oczyszczalnia to rzeczywiście POŚ typu SBR. Ale jak najbardziej wymaga do
    > działania energii elektrycznej - do napowietrzania złoża i działania tzw pomp
    > mamutowych.
    >
    > Może kolega miał na myśli że POŚ nie ma w środku żadnych części elektrycznych
    > czy mechanicznych - i to jest prawda, pompa jest na zewnątrz.

    http://www.clearfox.info/en/documents/CF/Datasheet_C
    F-N%201-4%20pe.pdf

    Na drugiej stronie jest bez prądu, na trzeciej z prądem.

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

  • 22. Data: 2010-12-22 14:40:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl>

    > super łatwe do przyłączania.
    > Jest to jakiś cymes, czy jednak niepotrzebnie się podnieca, bo dużo jest

    Mnie jedynie zastanawia czy instalując oczyszczalnię biologiczną są inne
    wymagania wobec odległości od studni/domu i itd niż w przypadku "zwykłej"
    oczyszczalni z drenażem ?

    Bo te biologiczne z których wychodzi niby czysta woda są dużo dużo droższe ,
    więc jeśli wymagania co do odległości są takie same to po co przepłacać ;)
    Dodatkowo większość pobiera prąd i wcale nie mało :)

  • 23. Data: 2010-12-22 19:52:10
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więc jeśli wymagania co do odległości są takie same to po co przepłacać ;)
    > Dodatkowo większość pobiera prąd i wcale nie mało :)

    "Mój" Niemiec tłumaczył mi, że jego są droższe (około 12000 + VAT), ale są
    "wieczne" i poza okresowym usuwaniem małej ilości szlamu nic więcej nie trzeba w
    nie inwestować.

  • 24. Data: 2010-12-22 20:01:40
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > "M j" Niemiec t umaczy mi, e jego s dro sze (oko o 12000 + VAT), ale s
    > "wieczne" i poza okresowym usuwaniem ma ej ilo ci szlamu nic wi cej nie trzeba w
    > nie inwestowa .
    >
    > --
    > andrzej

    TRUTUTUTU peczek drutu. Jeszcze niech doda ze samo produkuje energie i
    obradza w kokosy.

    KADAR

  • 25. Data: 2010-12-23 06:46:22
    Temat: Re: przydomowe oczyszczalnie bez pradu?
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > TRUTUTUTU peczek drutu. Jeszcze niech doda ze samo produkuje energie i
    > obradza w kokosy.

    Rozumiem, ze mozesz miec swoje zdanie, ale jak porównam jego sprzedaz w polowie
    Europy i ta Twoja powyzsza merytoryczna opinia, to zgadnij komu predzej uwierze?
    :)
    Po to dalem wczesniej linka, aby sie tutejsi fachowcy wypowiedzieli, ale
    liczylem na konkret.

  • 26. Data: 2010-12-23 10:50:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-12-2010 o 20:52:10 andrzej <n...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:iet2le$klv$1@inews.gazeta.pl...

    > "Mój" Niemiec tłumaczył mi, że jego są droższe (około 12000 + VAT),
    Drogo, ja kompaktową 'wieczną' kupiłem za 8200, plastikowa duży walcowaty
    zbiornik.

    ale
    > są "wieczne" i poza okresowym usuwaniem małej ilości szlamu nic więcej
    > nie trzeba w nie inwestować.
    Nie prawda, trzeba kupować bakterie i regularnie dodawać, płacić prąd za
    kompresor
    no i pewnie za x lat go wymienić, raz lub dwa razy w roku usunąć szlam i
    to wcale
    nie mało, ale ma zalety bo czystsza woda wychodzi i nie śmierdzi jak z
    rozsączających,
    poza tym mało miejsca zajmuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2010-12-23 12:12:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pozdr
    > JanuszK- Ukryj cytowany tekst -

    Tak, ale ty mowisz o oczyszczalniach mechaniczno-bilogicznych, ktore
    na rynku sa od dawna i nie jest to zadna nowosc. Oczywiscie sa to
    jedne z drozszych oczyszczalni uzytkowo.

    KADAR

  • 28. Data: 2010-12-23 12:14:34
    Od: Kadar <o...@g...com>

    --
    > andrzej

    To nie jest kwestia wiary. Jesli ktos obiecuje gruszki na wierzbie nie
    ma sensu wyciagac armat zeby zbijac argunmenty. Dyskutowac mozna
    merytorycznie a nie o bajkach.

    KADAR

  • 29. Data: 2010-12-23 14:50:53
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

> [...]
    to wcale
    nie mało, ale ma zalety bo czystsza woda wychodzi i nie śmierdzi jak z

    Tu jest plik porównujący koszty
    http://www.clearfox.info/english/documents/CF/Compar
    ision%20of%20costs_small%20wastewater%20treatment%20
    plant_25%2011%202010_E.pdf

  • 30. Data: 2010-12-23 17:56:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-12-2010 o 15:50:53 andrzej <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Tu jest plik porównujący koszty
    > http://www.clearfox.info/english/documents/CF/Compar
    ision%20of%20costs_small%20wastewater%20treatment%20
    Wiesz gdzie sobie możesz wsadzić takie porównanie?
    Tutaj jest polska jakbyś nie wiedział, są inne koszty niż na wyspach.
    Dlatego to porównanie to można ..

    --
    Pozdr
    JanuszK