  • 11. Data: 2010-12-20 11:06:55
    Temat: Re: przydomowe oczyszczalnie bez prądu?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2010 11:51, 4CX250 pisze:

    > Jeżeli na danym terenie sa nieodpowiednie warunki geologiczne lub inne
    > przyczyny, np. ryzyko zakażenia wód lub ujęć wody to też nie dostanie
    > zgody na taką oczyszczalnię biologiczną.

    Ano właśnie takie coś miałem na myśli.

  • 12. Data: 2010-12-20 21:24:03
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyczyny, np. ryzyko zakażenia wód lub ujęć wody to też nie dostanie zgody na

    A co miałoby zakazić? Wydawało mi się, że po to jest oczyszczalnia, aby na końcu
    wychodziła czysta woda. Nie jest tak?

    --
    andrzej

    Renowacja schodów www.nowe-schody.prv.pl

  • 13. Data: 2010-12-20 22:40:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2010 22:24, andrzej pisze:

    > A co miałoby zakazić? Wydawało mi się, że po to jest oczyszczalnia, aby
    > na końcu wychodziła czysta woda. Nie jest tak?

    ROTFL

    To weź się napij takiej "wody" ;->

    Jak będziesz miał szczęście, to tylko "matka wszelkich sraczek" ciebie
    dopadnie ;->

  • 14. Data: 2010-12-21 07:50:08
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ieom05$76d$2@inews.gazeta.pl...

    > ROTFL
    >
    > To weź się napij takiej "wody" ;->
    >
    > Jak będziesz miał szczęście, to tylko "matka wszelkich sraczek" ciebie
    > dopadnie ;->

    Nie liczyłem, że woda będzie źródlana, ale chyba czystsza niż ta, która jest już
    w glebie. Np. klasa II?

  • 15. Data: 2010-12-21 08:13:47
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2010 08:50, andrzej pisze:

    > Nie liczyłem, że woda będzie źródlana, ale chyba czystsza niż ta, która
    > jest już w glebie. Np. klasa II?

    Może łaskawie zapoznaj się z zasadą działania takiej "oczyszczalni", hmm?

  • 16. Data: 2010-12-21 09:34:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Zapoznac sie warto picia nie ryzykowalbym. Jak do tej pory z mojego
    rozpoznania jedynie oczyszczalnie mechaniczno-biologiczne zachowuja
    jako takie parametry czystosci ale zdecydowanie woda nie nadaje sie do
    spozycia. Nawet jesli ja sie przefiltruje i odkazi. technologia
    kosmiczna raczej na ziemi sie nie sprtawdza.

    KADAR

  • 17. Data: 2010-12-21 12:02:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik andrzej napisał:

    > Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > w wiadomości news:ieom05$76d$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie liczyłem, że woda będzie źródlana, ale chyba czystsza niż ta, która
    > jest już w glebie. Np. klasa II?

    Drugą klasę to po przepuszczeniu przez złoże biologicznie czynne - czyli
    przez jakieś korzenie roślin idzie uzyskać. Trójkomorowy układ
    fermentacyjny tego nie da - a rozsiąk ścieków z takiej "oczyszczalni"
    robiony jest dosyć głęboko, poniżej humusu (kwestia zamarzania) i z dala
    od korzeni drzew (które mogły by niestety uszkadzać dreny). W efekcie
    niedoczyszczone ścieki trafiają do jałowych warstw gleby i dalej
    czyszczone biologicznie nie są.

    A złoże korzeniowe (wiklina, trzcina czy co tam jeszcze) wymaga albo
    pompowania ścieków z komory fermentacyjnej albo dysponowania naprawdę
    sporymi spadkami terenu.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2010-12-21 12:05:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    > spozycia. Nawet jesli ja sie przefiltruje i odkazi. technologia
    > kosmiczna raczej na ziemi sie nie sprtawdza.

    Dobre złoże biologiczne daje co najmniej ową drugą klasę czystości -
    przecież Wrocław ma praktycznie zamknięty obieg wody... Tyle że musi być
    odpowiednio mało obciążone łoże - trawy, krzaki, trzciny - żeby
    spokojnie, powoli i przez czas dłuższy natura miała czas rozprawić się z
    zanieczyszczeniami. Na dziesięciu arach zabudowanej płaskiej działki
    niemożliwe.

    --
    Darek

  • 19. Data: 2010-12-21 14:48:42
    Od: "andrzej" <n...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d10982d$0$20998$65785112@news.neostrada.pl...

    Właśnie dali polski tekst na stronie http://www.clearfox.info/pl/clearfox_pl.php

  • 20. Data: 2010-12-22 07:02:24
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Właśnie dali polski tekst na stronie
    > http://www.clearfox.info/pl/clearfox_pl.php

    Z tego co czytam to kolega cię wkręcił albo czegoś nie zrozumiałem. Ta
    oczyszczalnia to rzeczywiście POŚ typu SBR. Ale jak najbardziej wymaga do
    działania energii elektrycznej - do napowietrzania złoża i działania tzw
    pomp mamutowych.

    Może kolega miał na myśli że POŚ nie ma w środku żadnych części
    elektrycznych czy mechanicznych - i to jest prawda, pompa jest na zewnątrz.

    MS