  • 1. Data: 2010-12-17 18:51:07
    Temat: Wyłączniki schodowe
    Od: "Adax" <A...@W...pl>

    Witam! Pomóżcie proszę, gdyż nie mogę się połapać w wyłącznikach schodowych
    zastosowanych w kuchni i nawet podejrzewam, że może montażyści przewiercili
    kable...
    Widzę tylko zawartość dwóch puszek kontaktowych:
    1. kontakt ma 3 kable 3 -żyłowe: 1-zasialnie od dołu z gniazdka (Z,N,B),
    2 -wyjscie 1 (Z,N,B), 3- wyjscie 2 (Z,N,B)
    2. kontakt ma 1 kable 3 żyłowy (Z,N,B)
    3. żarówka połączona do N i B.

    Nie mogę tego nijak połączyć, kilka razy wywaliło bezpieczniki, a elektryk,
    który to robił jest nieosiągalny.
    Czy po zawartościach puszek kontaktów 1 i 2 idzie jakoś to wszsytko
    poukładać? Które pary połączyć, żeby zaświeciło?

  • 2. Data: 2010-12-17 19:26:19
    Temat: Re: Wyłączniki schodowe
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. kontakt ma 3 kable 3 -żyłowe: 1-zasialnie od dołu z gniazdka (Z,N,B),
    > 2 -wyjscie 1 (Z,N,B), 3- wyjscie 2 (Z,N,B)

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic463753.html drugi schemat

    b.

  • 3. Data: 2010-12-17 19:37:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    jeden z tych przewodów powinien być czterożyłowy...:-)
    ale nieważne...
    zacznij od gniazdka z którego jest zasilanie (sic!!!)
    powinno być: faza - B, neutralny - N, PE - Z
    jeśli jest inaczej, to lepiej zmień...
    teraz w pierwszej puszce zlokalizuj ten przewód (nazwijmy go 1),
    zlokalizuj przewód do drugiej puszki (nazwijmy go 2) i przewód do
    lampy (nazwijmy go 3)
    łączysz: B1 - styk wejściowy włącznika, Z1 - Z3, N1 - N3, B2 - wyjście
    włącznika, N2 - drugie wyjście włącznika, B3 - Z2
    w drugiej puszce łączysz Z do wejścia, a B i N do dwóch wyjść łącznika
    (wszystko jedno do którego)
    lampę łączysz jak bóg przykazał...
    teraz na obu końcach przewodu Z 2 (w obu puszkach naklejasz po kawałku
    białej taśmy izolacyjnej (żeby ktoś nie pomylił tego przewodu z PE)
    włączasz i powinno działać... ale niech może ktoś lepiej prześledzi
    mój tok rozumowania...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-12-17 20:40:28
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    a tu na szybkiego rysunek:
    http://www.studioonline.pl/pliki/schodowy.jpg
    przewody najlepiej łączyć kostkami wago, albo skręcać kombinerkami i
    nakręcić złączkę (nie wiem jak się ta złączka nazywa, ale wygląda jak
    nakrętka od pasty do zębów ze sprężynką w środku...)
    nie zapomnij zaznaczyć białą taśmą niebieskiej i zielonej żyły
    przewodu pomiędzy wyłącznikami, żeby się kiedyś komuś nie pomyliły, bo
    to wszystko faza

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-12-17 20:45:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    a.googlegroups.com...
    >a tu na szybkiego rysunek:
    >http://www.studioonline.pl/pliki/schodowy.jpg

    zasilania nie narysowałeś i sie chłopak zagotuje :-)

    b.

  • 6. Data: 2010-12-17 22:44:18
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 17 Gru, 19:51, "Adax" <A...@W...pl> wrote:
> [...]
    > Czy po zawartościach puszek kontaktów 1 i 2 idzie jakoś to wszsytko
    > poukładać? Które pary połączyć, żeby zaświeciło?

    Olej wylaczniki schodowe. Zamontuj ze dwie czujki ruchu. Dziala
    szybciej i dziala nawet jak dziecko sie przyszwenda.
    Ostatnio pomontowalem sobie pare czujek w kluczowych miejscach i czuje
    sie jakbym mial sluzacego co ciagle za mna lazi :)
    Szczerze polecam.

  • 7. Data: 2010-12-18 20:19:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Olej wylaczniki schodowe. Zamontuj ze dwie czujki ruchu.

    heh... gorzej, jak chcesz sobie posiedzieć w kuchni i poczytać gazetkę
    na przykład... co chwila musisz ręką albo nogą pomachać...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-12-19 02:15:28
    Od: "Adax" <A...@W...pl>

    i.googlegroups.com...
[...]

    Dzięki wielkie, poradziłem sobie z tymi puszkami. Jednak przełomem było
    wyczucie który kabel do czego służy, gdyż w puszce 1 kontaktu schodziły się
    3 przewody, gdyż było też zasilanie.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-12-19 12:02:51
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > heh... gorzej, jak chcesz sobie posiedzieć w kuchni i poczytać gazetkę
    > na przykład... co chwila musisz ręką albo nogą pomachać...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    Bo od siedzenia zylakow sie dostaje a jak tak sobie pomachasz jak
    pajac to od razu zadrowszy na ciele i duchu bedziesz.

    KADAR

  • 10. Data: 2010-12-19 17:27:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Bo od siedzenia zylakow sie dostaje a jak tak sobie pomachasz jak
    > pajac to od razu zadrowszy na ciele i duchu bedziesz.

    nooo... na duchu niekoniecznie... nerwicy natręctw można się
    nabawić...;-)
    a i na ciało wolę inne, przyjemniejsze ćwiczenia...:-)
    mi rozwiązanie z czujnikiem nie przypadło do gustu, u znajomych w
    sraczyku jest takie coś... i powiem szczerze nie mogę się wyluzować i
    zrobić tego, po co tam przyszedłem...:-)

    pozdrawiam
    s_13