    From: bokomaru <b...@z...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: przygotowanie pod trawnik z rolki
    Date: Wed, 18 Mar 2009 11:12:22 +0100

    Dirko wrote:
    > Hejka. Skoro staae Cie na trawnik z rolki to zastanów sie nad mo?liwo?ci?
    > nawiezienia warstwy cie?kiej gliny lub i?u, przekopania z czarn? ziemi? z
    > s?siedztwa, dania na to warstwy ziemi z nawozem i dopiero u?o?enia trawnika
    > z rolki.

    o tyle jest to skomplikowane, ze fragment z inkryminowanym trawnikiem
    jest w centralnej czesci ogrodu. wszystko trzebaby robić ręcznie :(
    nawet tę ziemię muszę taczką nawieźć. całość jest na tyle daleko od
    cywilizacji, że koszty rosną w kosmos.
    jeśli chodzi o przepuszczalność, to dramatu nie ma; w piasku jest jakiś
    czynnik hydrofobowy, który powoduje, że woda nie wsiąka _w ogóle_.
    wiem, że trudno w to uwierzyć, ale takie sią fakty. nawet po ulewie
    centymetr pod powierzchnią mokrego jest już znowu sucho.
    rok temu w maju wkopywałem sadzonki winorośli, pół metra w dół. Mimo, że
    wiosna była mokra, na głębokości pół metra było...sucho.
    także temat jest trudny :( trawnika mało, potrzebuję jakieś 80 m2,
    głównie po to, żeby piasek sprzed domu się nie nosił do środka. Cała
    reszta porosnieta jest turzycami a w zacienionych miejscach pięknym
    mchem. Tylko to wyniesienie wydmy, pech chciał że przed domem, jest
    plackiem piachu :(
    --
    bartek