    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: pszczoly..
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ae5ed54$0$31361$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 29 Apr 2018 20:10:51 +0200

    collie pisze:

    > Bez dwóch zdań, fajnie mieć swojego trzmiela w ogrodzie, ale... Jeśli
    > za domem nie rośnie nic, co wymaga zapylenia, to z czego ten trzmiel ma
    > żyć? Trzmiel nie lata daleko, więc coś do żarcia musi znaleźć na miejscu,
    > w ogrodzie. U mnie obecnie jest co zapylać, bo posadziłem liczne drzewa
    > i krzewy owocowe. A nie było nic z tych rzeczy, tylko iglaki duże i małe.

    Trudno przechodzić z jednej skrajności (wszystkie pszczoły szlag trafił,
    kwiaty kwitną, a nie ma kto zapylać) w skrajność drugą (biedne trzmiele
    nie będą miały co jeść). Też pomyślę nad ich menu na cały rok, ale nie
    sądzę, by u mnie miały głodem przymierać. Co do zasięgu, jest on całkiem
    spory. Sam widywałem trzmiele na szczytach Tatr. Skąd przyleciały, tego
    by nawet Nikołaj Rimski-Korsakow nie dociekł.

    U mnie sąsiedzi sami porządni.

    Jarek

    --
    Szuja -- najpiękniejszy kęs mi życia ujadł
    Szuja -- toczył ze mnie hektolitry łez