  • 1. Data: 2012-02-20 19:08:12
    Temat: [pytanie] Czy hodowla konopi w prywatnym ogrodzie jest możliwa
    Od: "admformeto" <a...@o...eu>

    Podobno olejek konopy ulecza raka we wszyskich omianach...

  • 2. Data: 2012-02-21 21:51:50
    Od: HGW <h...@h...abuse>

    W dniu 2012-02-20 20:08, admformeto pisze:
    > Podobno olejek konopy ulecza raka we wszyskich omianach...
    We śnie .... ostatecznym! :)

    Konopy nie wolno ani w ogródku ani w domciu

  • 3. Data: 2012-02-22 12:38:55
    Od: anhin <a...@o...pl>

    W dniu 2012-02-21 22:51, HGW pisze:
    > We śnie .... ostatecznym! :)
    >
    > Konopy nie wolno ani w ogródku ani w domciu

    no, nie całkiem. Konopie włókniste (atestowane) można sobie hodować
    gdziekolwiek, ale ponieważ trudno je odróżnić na oko od indyjskich, jest
    ryzyko donosów, wezwań, śledztw, i profilaktycznych najazdów "mens in
    black" o szóstej rano. Zresztą nie ma to większego sensu, bo zawartość
    substancji leczniczych mają i tak nikłą, chyba że do leczenia raka
    (ciekawe, skąd ten pomysł)...
    Z drugiej strony osoby przewlekle chore (zwłaszcza w wypadku różnych
    niedowładów i niektórych chorób psychosomatycznych THC ma bardzo
    pozytywne działanie) hodują sobie czasem półoficjalnie po parę krzaczków
    w doniczce i, o ile nie rozdają towaru, jakoś im to uchodzi na sucho,
    tzn. policja nie wszczyna śledztwa po wyjaśnieniu sytuacji. Nie jest to
    zgodne z obowiązującym prawem, ale dość często się zdarza.

  • 4. Data: 2012-02-22 18:45:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 13:38:55 +0100, anhin napisał(a):

    > no, nie całkiem. Konopie włókniste (atestowane) można sobie hodować
    > gdziekolwiek,

    Nie, nie można. Kiedyś dzwoniłam (oczywiście przedstawiajac się z imienia i
    nazwiska) na Policję z pytaniem i osoba kompetentna mi powiedziała, że
    nawet jednego krzaczka nie można.
    --

    XL

  • 5. Data: 2012-02-22 19:16:06
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Nie, nie można. Kiedyś dzwoniłam (oczywiście przedstawiajac się z imienia i
    > nazwiska) na Policję z pytaniem i osoba kompetentna mi powiedziała, że
    > nawet jednego krzaczka nie można

    widocznie nie tak całkiem była kompetentna. Oczywiście bez papierków się
    nie obejdzie, niezbędne jest coroczne zgłoszenie uprawy w gminie i
    odczekanie na zezwolenie, dodatkowo czasem trzeba się (absurdalnie)
    tłumaczyć z wykorzystania łodyg czy ziarna, ale jest to coraz łatwiejsze
    do przeprowadzenia (znajomi entuzjaści włościańskiego życia od lat, co
    prawda bez większych sukcesów, eksperymentują ze spożywczym
    zastosowaniem konopi, a też wytwarzaniem włókna, i jakoś sobie radzą z
    niezbędną biurokracją)

  • 6. Data: 2012-02-22 23:41:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 20:16:06 +0100, anhin napisał(a):

    > widocznie nie tak całkiem była kompetentna.

    Pani była kompetentna - nawet jednej ani kilku roślinek na własny(sic!)
    użytek nie wolno, uprawa musi być zakontraktowana do sprzedaży na cele
    farmaceutyczne.

> [...]
    > prawda bez większych sukcesów, eksperymentują ze spożywczym
    > zastosowaniem konopi, a też wytwarzaniem włókna, i jakoś sobie radzą z

    Jak wyżej. Dla kilku roślinek nie będę się chandryczyła.
    --

    XL

  • 7. Data: 2012-02-23 07:12:13
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-20 20:08, admformeto pisze:
    > Podobno olejek konopy ulecza raka we wszyskich omianach...
    Oczywiście, że jest możliwa.
    Natomiast, co do legalności, to zupełnie inna sprawa.
    Jacek

  • 8. Data: 2012-02-23 09:13:37
    Od: anhin <a...@o...pl>

    > Pani była kompetentna - nawet jednej ani kilku roślinek na własny(sic!)
    > użytek nie wolno, uprawa musi być zakontraktowana do sprzedaży na cele
    > farmaceutyczne.

    konopie włókniste na cele farmaceutyczne? Rzeczywiście cholernie
    kompetentna.

  • 9. Data: 2012-02-23 18:04:35
    Od: "admformeto" <a...@o...eu>

    "admformeto" <a...@o...eu> wrote in message
    > Podobno olejek konopy ulecza raka we wszyskich omianach...

    Za 15 zł można kupić 100ml olejku z konopi uzyskiwanego metodą tłoczenia ale
    nie piszą czy jest to konopia Indyjska.
    Ciekawe czy to ta która ma tak wspaniałe właściwości leczenia raka wenątrz
    ciała i na skuże człowieka i nawet zwieżąt.

  • 10. Data: 2012-02-23 18:24:59
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    Użytkownik "anhin" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > konopie włókniste na cele farmaceutyczne? Rzeczywiście cholernie
    > kompetentna.

    No, tera to masz przesr...
    Człeku ukorz się póki czas, ONA wie wszystko!
    :)
    A w temacie:
    http://www.lenikonopie.pl/index.php?option=com_conte
    nt&view=article&id=46&Itemid=55