    From: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pytanie do Liściastego
    Date: Sat, 19 May 2018 21:09:28 +0200

    > Też mnie ten aspekt zastanowił. Z tego co czytam to nikt o akumulatorach
    > nie wspomina, domniemywam więc że to nie chodzi wcale o prąd dla siebie,
    > ale raczej o sprzedaż tegoż elektrowni (lub "magazynowanie", zależnie od
    > tego którą opcję elektrownia proponuje).
    >
    > Sam zastanawiam się od dłuższego czasu nad panelami, ale największy
    > problem to zaiste samodzielne magazynowanie. Akumulatory nie dość że
    > bardzo drogie, to jeszcze zużywają się znacząco szybciej od samych
    > paneli. A jeśli miałbym posiłkować się elektrownią to już wolę żyć bez
> [...]

    Numer z magazynowaniem w elektrowni to jest koszerny interes, bo wysyłasz do
    elektrowni prąd z paneli slonecznych, czyli ponad 10 razy drozszy a
    odbierasz w normalnej cenie, czyli 10 razy tańszy, to numer nakręcania
    długów i wciągania w kredyty.
    Żeby system solarny działał to potrzebujesz akumulatorów do gromadzenia
    energii i ich koszt chyba jest wyższy od samych paneli.
    Ja utknąłem na tym że akumulatory ołowiowe są tanie, ale się do
    magazynowania energii nie nadają, bo mają dużą upływnosć, natomiast drogie
    akumulatory trakcyjne są bardzo wrażliwe na doładowywanie, czyli normalny
    tryb pracy paneli słonecznych.
    Akumulator trakcyjny musi być najpierw rozładowany do końca i dopiero
    doładowany do pełna, natomiast w innym trybie pracy jego żywotność bardzo
    spada, więc wygląda na to że nie ma akumulatorów do gromadzenia energii z
    panelim słonecznych.
    Pchanie energii w sprężone powietrze też nie ma sensu, bo masz duże straty
    na tym że temperatura sprrężanego gazu wzrasta a potem on stygnie i tracisz
    sporo ciśnienia.