  • Data: 2018-05-20 18:00:50
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 May 2018 05:16:28 -0700, Lisciasty wrote:
    > Przez najbliższe kilkanaście lat wątpię żeby coś takiego nastąpiło,
    > bo zmagazynowanie 600kWh na zimę (upraszczając mocno) to grubsza sprawa.

    No może 600kWh aż nie potrzeba zmagazynować - zimą też słońce dość fajnie
    świeci. Krócej oczywiście, i pod innym kątem, ale jest. Gdyby
    przewymiarować panele to styknie. A gołe panele nie takie drogie.

    > Jak ja bym miał takie coś zrobić to dałbym instalację z falownikiem
    > off-grid, a do tego mały generatorek spalinowy odpalany zdalnie przez
    > sterownik w chałupie.

    Przewinęło mi się to przez głowę już - tym bardziej że generator mam tak
    czy inaczej, zimą zdarza się drzewo zerwie kable i bywa że przez tydzień
    prądu nie ma. Ale instalacja na stałe to kolejny potencjalny problem.
    Myślałem nawet o tym żeby wykorzystać strumień bo mam spad ok. 2m w
    jednym miejscu (100 lat temu służył do mielenia ziarna), ale to zaś wiąże
    się z różnymi administracyjnymi przeszkodami, bo formalnie do mnie należy
    koryto strumienia, ale woda w nim płynąca już nie, nawet gdy źródła
    znajdują się u mnie.

    > Pytanie też co będzie jakbyś się odciął i powiedział że już nie chcesz.
    > Czy przyjdą Donżuany i zwiną przewody i stację, czy może zostawią to
    > skoro już stoi? ;)

    Gdybym już faktycznie się odciął, to cofnąłbym także pozwolenie na
    obecność słupów na moim terenie.

    Mateusz