  • Data: 2018-05-20 18:17:44
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 20 maja 2018 18:00:51 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > No może 600kWh aż nie potrzeba zmagazynować - zimą też słońce dość fajnie
    > świeci. Krócej oczywiście, i pod innym kątem, ale jest. Gdyby
    > przewymiarować panele to styknie. A gołe panele nie takie drogie.

    Ale falownik off-grid już drożeje im większa moc. Trzaby to na palcach
    policzyć dokładnie.

    > jednym miejscu (100 lat temu służył do mielenia ziarna), ale to zaś wiąże
    > się z różnymi administracyjnymi przeszkodami, bo formalnie do mnie należy
    > koryto strumienia, ale woda w nim płynąca już nie, nawet gdy źródła
    > znajdują się u mnie.

    Sprawdź czy czasem nie jest jak u nas, budowa elektrowni wodnej to
    tona papieru, ale jak postawisz na takim strumieniu pływadło zacumowane
    do brzegu i na tym pływadle będzie zamontowane jakieś koło wodne czy
    inna tam śruba to nagle już problemu nie ma ;P

    > Gdybym już faktycznie się odciął, to cofnąłbym także pozwolenie na
    > obecność słupów na moim terenie.

    Działaj i pisz jak tam idzie :]

    L.