  • Data: 2018-05-20 20:28:58
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak już Liściasty słusznie zauważył, ja doskonale wiem ile zużywam.
    > Między 1000 a 1200 kWh rocznie.

    > Już któryś raz piszesz o ogrzewaniu w kontekście fotowoltaiki... Naprawdę
    > istnieją ludzie którzy ogrzewają się prądem z paneli? Jakoś trudno mi w
    > to uwierzyć. W każdym razie ja nie potrzebują prądu do ogrzewania (choć
    > paneli nie mam, i w najbliższej przyszłości raczej mieć nie będę).

    Są ludzie, którzy ogrzewają się panelami fotowoltaicznymi. Tylko, że to
    ogrzewanie wygląda w taki sposób, że tymi panelami nie ogrzewa się
    bezpośrednio domu, ale produkuje prąd, który ładuje się w sieć. Później
    80% tego co się wcisnęło do sieci można sobie odebrać w dowolnym czasie.
    Latem produkuje się prąd i ciśnie do sieci, a zimą odbiera ten prąd i
    grzeje nim CO. Aby zgromadzić odpowiednią ilość energii do ogrzania domu
    o powierzchni 150m2 potrzeba ogniw FV o mocy rzędu 12-15kW.
    Jeżeli prąd napędza pompę ciepła to wystarczą panele rzędu 4-5kW.

    Tak to wygląda w Polsce, ale niestety nie każdy ma taką możliwość.

    > Najwyraźniej moja rodzina jest nieprzeciętna, bo zużywa do tych celów ok.
    > 90kWh miesięcznie, z czego 30% to światło, 20% laptopy i 20% lodówki.
    >
    > Mateusz

    Nie gotujecie? Nie pieczecie? Nie używacie kuchenek mikrofalowych czy
    czajników elektrycznych? Nie używacie pralek?