  • Data: 2018-05-20 20:03:11
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 May 2018 19:02:56 +0200, Uzytkownik wrote:
    > 600kWh na zimę? :)
    > Widzę, że obydwaj nie macie wyobrażenia o jakim rzędzie wielkości
    > mówimy.

    Jak już Liściasty słusznie zauważył, ja doskonale wiem ile zużywam.
    Między 1000 a 1200 kWh rocznie.

    > Przeciętny dom o powierzchni 150m2 potrzebuje rocznie ok. 10000-15000kWh
    > energii do ogrzewania.

    Już któryś raz piszesz o ogrzewaniu w kontekście fotowoltaiki... Naprawdę
    istnieją ludzie którzy ogrzewają się prądem z paneli? Jakoś trudno mi w
    to uwierzyć. W każdym razie ja nie potrzebują prądu do ogrzewania (choć
    paneli nie mam, i w najbliższej przyszłości raczej mieć nie będę).

    > Dochodzi jeszcze zużycie energii na oświetlenie,
    > pracę urządzeń domowych itd. Przeciętna rodzina 4-osobowa zużywa do tych
    > celów ok. 2000-2500kWh.

    Najwyraźniej moja rodzina jest nieprzeciętna, bo zużywa do tych celów ok.
    90kWh miesięcznie, z czego 30% to światło, 20% laptopy i 20% lodówki.

    Mateusz