    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 20 Oct 2018 06:22:43 -0700 (PDT)
    <0...@g...com>
    <5b031ffb$0$611$65785112@news.neostrada.pl>
    <pdv7cg$sfu$2@node2.news.atman.pl>
    <5b03aa04$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <pe1uaj$eac$1@node2.news.atman.pl>
    <5b0485a0$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>
    <pqchpc$iae$2@news.icm.edu.pl>
    <f...@g...com>
    <pqd9m2$osmg$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <pqf3jq$ecv$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: pytanie do Liściastego
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To moze Ci warto zmienic lodowke na nowa. Moja stara ciagnela za 45 zlotych na
    miesiac a nowa w dziesieciu sie miesci. Poza tym czegos nie rozumie. Z 10 lat temu
    zrezygnowalem z pracy zarobkowej. W zwiazku z czym w zakresie obowiazkow mam
    zajmowanie sie domem. Piore, gotuje, zmywam itd. Dwie dorosle osoby i pralka jest
    wlaczana z 5 razy w miesiacu. Rozumie i wiem ze jak sa male dzieci to raz dziennie
    sie pierze. I po 25 groszy na prad na pranie za kilka zlotych miesiecznie licznik
    nastuka. Zmywarke wlaczam co dwa trzy dni. Przy dzieciach codziennie trzeba wlaczc.
    Tez za kilkanascie zlotych nastuka. Napisales ze piekarnik. Tylko pieczone jecie? Jak
    robie zupe na dwa dni to uzywam wolnowaru. Przez osiem godzin wyciagnie 0,4-0,5kWh.
    Uzywam kuchni elektrycznej z plytkami. Jak cos gotuje to po zagotowaniu wody schodze
    na najmniejsze moce. Ziemniaki dla dwoch osob gotuja sie na najmniejszej plytce ktora
    przez kilkanascie minut pobiera 80 watow. Tak samo jest z ryzem czy kaszami w
    torebkach. Uzywam tylko nierdzewnych polerowanych garnkow bo one daja najmniejsze
    zuzycie energii. Piekarnik elektryczny tez mam. Ale on wcale nie jest pradozerny
    pomimo duzej mocy jaka ma. Piekarniki maja izolacje termiczna i regulatory
    temperatury. Po krotkim czasie w ktorym nagrzewa sie w piekarniku powietrze i grzalka
    pracuje caly czas zaczyna dzialac regultor temperatury i grzalka wlaczana jest na
    krotko w stosunku do czasu w jakim jest wylaczona. To ze piekarnik ma 2,5kW nie ma
    zadnego wplywu na to jak dlugo bedzie sie w nim cos pieklo. Oczywiscie pilnujac
    godzin przy dwoch taryfach idzie wyciagnac kilkakilkanascie zlotych miesiecznie.
    Druga taryfa to jak prad uzywany jest do ogrzewania bo z bojlerem to marny interes.
    To co przez noc taniej nagrzeje nie utrzyma sie do wieczora a nie wszyscy maja czas
    czekac od 22 zanim zimna woda sie zagrzeje zeby mozna sie bylo wykapac. Ja mam to
    rozwiazane tak ze bojler ma 50 litrow a grzalka 4,5kW. Dwie taryfy maja sens tylko
    przy akumulacyjnym ogrzewaniu.