  • 21. Data: 2011-05-16 18:39:05
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Maj, 19:32, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > architektoniczny. Zaplanuj tylko duze okna, bo styropian plus sciana to co
    > najmniej 55cm grubosci. Dobrze jakby troche swiatla przez nie wpadalo.

    Silka 18cm + 30cm styro + 2mm tynk cienkowarstwowy + 0,5cm klej pod
    styro = 48,7cm.
    Ty masz ile - 44 + tynk CW 2cm = 47cm - niewielka roznica ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-05-16 18:40:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Maj, 20:39, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Ty masz ile - 44 + tynk CW 2cm = 47cm - niewielka roznica ;-)

    46 ofkors mialo byc ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-05-16 19:27:06
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 19:32, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Lisciasty"<l...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy to pytanie to jaja jakies czy co?
    > 50cm welny na stropie, 40 na skosach, 30cm styropianu na scianach i 20cm
    > posadzka. Nie no to nie moze byc cieple.
    > Brak wykuszy, balkonikow, garazu, pewnie zbudujesz jakis hit
    > architektoniczny. Zaplanuj tylko duze okna, bo styropian plus sciana to co
    > najmniej 55cm grubosci. Dobrze jakby troche swiatla przez nie wpadalo.

    Hmm.
    W kamienicy jest np. 50cm ściany + 14 cm styro - razem daje to prawie
    65cm (z tynkami z dwóch stron to więcej).

    Takie głębokie okna od południa to nie jest źle. W zimę (gdy słońce jest
    nisko), to masz doświetlenie (i dogrzewanie), w lato (gdy słońce jest
    wysoko) to masz cień. :-) Tylko 60cm to trochę za mało na dobry cień.

    M.

  • 24. Data: 2011-05-16 19:35:08
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-16 13:32, Budyń pisze:
    > Jesli budynek jest stary do ocieplanie powyżej jakis 12-15cm jest wyrzucaniem kasy.

    No właśnie to mi się nie zgadza. Czemu w starym jest wyrzucaniem kasy a
    w nowym nie, skoro daje takie same oszczędności w kW ?

  • 25. Data: 2011-05-16 19:37:21
    Od: owp <o...@g...pl>

    W dniu 2011-05-16 13:16, William Bonawentura pisze:
    > Bo to jest problem z kategorii: jeśli na utrzymanie domu wydaję 10 000
    > rocznie, w tym 1000zł to ucieczka ciepła przez dach to czy opłaca mi się
    > dołożyć ocieplenia i zyskać np. 200zł rocznie ? Jedni mówią: tak bo to
    > jest 200zł a inni: nie bo to tylko 2% całkowitych nakładów, więc nie ma
    > o co walczyć.

    A powinno być tak - jeśli w danym horyzoncie czasowym (np. 20 lat)
    inwestycja w ocieplenie się opłaci (po uwzględnieniu kredytu/lokaty), to
    jest o co walczyć.

  • 26. Data: 2011-05-16 19:44:28
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > A co z przenikalnością cieplną...? czy pianka o grubości 20 cm dorówna
    > wełnie o grubości 40 cm...?

    Nie wiem. Ci co natryskują przekonują, że tak właśnie jest. Nie wiem jak to
    zweryfikować ale do piany przekonuje mnie, poza mniejszymi grubościami, dużo
    mniej mostków, wszystko jest jednak dużo szczelniej zrobione.
    W każdym razie przy 40cm wełny przynajmniej rozważyłbym pianę jako
    alternatywę.

    Pozdr.

  • 27. Data: 2011-05-16 20:15:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 19:32, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Nie wiem czy to pytanie to jaja jakies czy co?
    > 50cm welny na stropie, 40 na skosach, 30cm styropianu na scianach i 20cm
    > posadzka. Nie no to nie moze byc cieple.

    Ale po co ta ironia? Mój dom jest na papierze (nawet nie na papierze
    jeszcze ;) więc pytam praktyków którzy już mieszkają i mają ode mnie
    10x większe doświadczenie.

    > Brak wykuszy, balkonikow, garazu, pewnie zbudujesz jakis hit
    > architektoniczny. Zaplanuj tylko duze okna, bo styropian plus sciana to co
    > najmniej 55cm grubosci. Dobrze jakby troche swiatla przez nie wpadalo.

    Teściu budował za komuny z tego co było i co dało się skombinować,
    ściany ma grube na 50 cm i jakoś nie ma problemu z oknami, myślę że
    niepotrzebnie dramatyzujesz :>

    Pzdr.
    L.

  • 28. Data: 2011-05-16 20:17:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 20:23, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > cholera, ja nawet lukarn nie mam... o ja niegustowny :/

    Czas spojrzeć prawdzie w oczy, mieszkasz w stodole :P

    Jak się moje narysuje to zrobię zrzut elewacji, wyśmiejecie albo
    pochwalicie, grunt żeby jakieś konstruktywne uwagi byli ;)

    Pzdr.
    L.

  • 29. Data: 2011-05-16 20:27:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 21:37, owp <o...@g...pl> wrote:
    > A powinno być tak - jeśli w danym horyzoncie czasowym (np. 20 lat)
    > inwestycja w ocieplenie się opłaci (po uwzględnieniu kredytu/lokaty), to
    > jest o co walczyć.

    Jak dla kogo. Ja np. organicznie nie trawię upałów, przy 25 st. C jest
    mi już niedobrze, optymalnie byłoby żeby na zewnątrz było 16 a w domu
    np. 21. Budując nowy dom i mogąc zapewnić komfort w lecie za pomocą
    izolacji, wentylacji i innych acji, kwestia opłacalności wisi mi
    kalafiorem. Mogę nie chlać browara i nie żreć czekolady przez 2 lata
    żeby mi się koszty zbilansowały a i tak będę zadowolony :P

    Pzdr.
    L.

  • 30. Data: 2011-05-16 21:11:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 13:18:43 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    1g2000yqe.googlegroups.com...

    > To już chyba lepiej natrysnąć pianę o połowie tej grubości. Koszty
    > pewnie i tak większe, choć nie liczyłem, ale ile miejsca więcej.
    Koszt gigantyczny efekty mizerne bo wełna ma np: 0,043 a piana 0,025
    czyli nie jest dwa razy. Wg mnie bez sensu, wełna jest znaaacznie tańsza.

    --
    Pozdr
    JanuszK