  • 41. Data: 2011-05-17 17:04:05
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 23:15:34 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > A ile będzie kosztować 1m2 wełny np. supermaty 40cm + koszt usługi
    > ułożenia?
    Nie wiem :) sobie sam układałem a zawodowo się tym nie zajmuję.
    Piana kosztuje 750ml około 10zł, rozpręży się 4 krotnie czyli 3 litry,
    na 1 m3 trzebaby 333 takie puszki :) powiedzmy że w hurcie będzie
    kosztowała 20% ceny czyli 2 zł co nadal daje ponad 600zł za m3,
    tymczasem szybkie przeliczenie wełny np 15cm kosztuje 17zł/m2 co
    daje około 115zł/m3.
    Widzisz sens ocieplania pianką?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 42. Data: 2011-05-17 19:06:00
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-17 19:04, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > kosztowała 20% ceny czyli 2 zł co nadal daje ponad 600zł za m3,
    > tymczasem szybkie przeliczenie wełny np 15cm kosztuje 17zł/m2 co

    Mam ofertę na 80zl/m2 za 12cm piany (odp. 24cm welny)
    zamknietokomorkowej - material + robocizna, na gotowo.
    Aplikacja w kilka godzin.
    Ciekawe ile kosztowałaby dobra wełna, np. supermata 30cm + solidna
    robocizna taka aby nie pozostawiać dziur.

    Pozdr.

  • 43. Data: 2011-05-17 19:18:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Maj, 21:06, quent <x...@x...com> wrote:

    > Mam ofertę na 80zl/m2 za 12cm piany (odp. 24cm welny)
    > zamknietokomorkowej - material + robocizna, na gotowo.

    Taka pianka to U = 0,025. Zwykla pianka = 0,035 i wiecej. Welna
    toprock = 0,035. Czyli 12cm piany to odpowiednik ledwo 17cm takiej
    welny. Toprock 18cm kosztuje ok 25pln / m2. Ponad 3 x taniej, mozna
    dolozyc drugie tyle zeby to ktos polozyl. A ciekawy jestem jak sie
    bedzie zachowywala wiezba w takim dosc szczelnym pokryciu - gdzie i w
    jaki sposob ma odparowac wilgoc z tego drewna ? Welna jednak puszcza
    pare dosc swobodnie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 44. Data: 2011-05-17 19:20:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Balkon owszem..., ale już taras :-)
    > Zrobiłem taras na osobnych fundamentach i oddylatowany od budynku o
    > grubość elewacji :-). Nie ma tu mowy zatem o jakimkolwiek mostku cieplnym,
    > ani nawet hydraulicznym.

    Taras jako balkon na gorze. Pod spodem sa inne pomieszczenia a taras jest
    wielkosci balkonu. Rozwiazanie calkowicie eliminuje problem mostkow
    cieplnych, ale jak to taras trzeba zrobic go bez kompromisow.

    > Garaż???
    > Między garażem, a domem mam strefę buforową - kotłownię. Nawet jak w
    > garażu jest zimno, to nie wpływa to na znacząco na temperaturę w domu.

    Noo, to gdzie tu dziwactwo?

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2011-05-17 19:24:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 23:40, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    >Taras będzie w przyszłości jak będzie nań kasa :>
    >Garaż będzie w szopie poza domem, miałem garaż w domu rodzinnym w
    >którym się wychowywałem i była to pomyłka, po parunastu latach
    >wywaliliśmy go na zewnątrz i było znacznie lepiej. Ale to już
    >degustibusy są :>

    Po prostu wole wchodzic do garazu w gaciach a nie w sniegowcach.

    >Balkon też mieliśmy, używany był raz na rok bo znacznie przyjemniej
    >wyjść na dwór i posiedzieć pod drzewkiem, balkon to dobry w bloku jak
    >się nie ma kawałka własnej przestrzeni :>

    Co racja to racja, ale niektore balkony pozostaja suche kiedy pada deszcz,
    poza tym balkon jest na gorze. Za jednym razem mam balkon przy sypialni i
    kawalek przestrzeni na dole.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2011-05-17 19:25:51
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnosnie sensu zwiekszania izolacji
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 16 Maj, 23:42, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    >Zgadza się, porotherm24 już jest przyklepany i nie ruszam tematu bo
    >wymagałoby to więcej kłótni niż to warte (poza kłopotliwym ciąganiem
    >drutów w tym pustaku chyba nie ma więcej wad?)

    Klopot to jest dopiero w silce. Chyba nigdy bym nie wybral silki mimo innych
    zalet.

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2011-05-17 19:30:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Moze nie proponował ale tak buduje :) No prawie - sciany w mojej stodole to
    >ok 15cm wełny (w ramie kanadyjczyka) i 20cm >styro. Podłoga - 20cm styro
    >(będzie). Na skosach bedzie 30cm wełny - wiecej nie dam bo powierzchnie za
    >bardzo maleją. Ale >dałbym gdyby nie to! Myslałem o ociepleniu zewnętrzym
    >dachu kształtkami styro - ale drogie jak cholera...

    Wlasnie na tygodniach bede mial przebudowe domu na tzw. rancho. Probuje
    zmierzyc sie z ociepleniem nakrokwiowym i "boazeria" od spodu. Styropian
    podobno sie nie nadaje jak twierdza producenci, bo powyzej 70C nie jest juz
    pewny. Sa zdaje sie systemy z poliuretanu. Musze troche poszukac jeszcze
    choc czasu nie wiele. Wbrew pozorom nie jest to tak prosty temat jakby sie
    niektorym wydawalo.

    >Za 10lat wszyscy tak (albo lepiej) będą budować bo nas unia przymusi. Chyba
    >ze do tego czasu sie rozpadnie :)

    Lepiej niech sie rozpadnie bo to co wymyslaja to juz czysta paranoja. Chocby
    Grecja.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2011-05-17 19:32:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Aplikacja w kilka godzin.
    > Ciekawe ile kosztowałaby dobra wełna, np. supermata 30cm + solidna
    > robocizna taka aby nie pozostawiać dziur.

    A jakie ma parametry ta piana skoro porownujesz 12cm piany do 30cm welny?

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2011-05-17 19:35:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-17 21:18, Adam wrote:
> [...]
    > welny. Toprock 18cm kosztuje ok 25pln / m2. Ponad 3 x taniej, mozna
    > dolozyc drugie tyle zeby to ktos polozyl.

    Trzeba liczyć 25cm jako odpowiednik 15cm piany bo przy wełnie zawsze
    będzie więcej mostków niż przy pianie a Ty te mostki ot tak pominąłeś
    zupełnie.

    (http://www.vipur.com.pl/PUR.pdf tu jest tabela w ktorej wrecz podaje
    sie zaleznosc piana=2x welna)

    Czyli mamy 37zl brutt za m2 wełny 25cm supermaty.
    Robocizna, nie wiem, może 20zł/m2?

    To już jest 57zł brutto za 1m2 vs 80zl brutto pianą. Jest drożej ale
    jeśli całe poddasze można zrobić w 1 dzień w zasadzie z pewnością, że
    mostków się nie narobi....
    W pewnych warunkach jest to do przemyślenia.

    Pozdr.

  • 50. Data: 2011-05-17 19:36:21
    Od: quent <x...@x...com>

    http://www.vipur.com.pl/PUR.pdf