  • 11. Data: 2010-07-08 11:09:46
    Temat: Re: rekuperator - jaki ?
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i10c8e$ddf$1@news.onet.pl...
    > Do domku jednorodzinnego, potrzebna max wydajnośc około 350 m3 na godzine.
    >
    > Aktuualny typ to bartosz, ale może ktos poleci cos innego podobnej
    > jakości.

    Mam taki: http://www.ned-air.pl/default.asp działa od stycznia. Dla mnie
    jest najlepszy/najgorszy bo nie mam porównania :-)
    Trochę trudno się przyzwyczaić, że świeże powietrze nie jest zimne (w
    styczniu zwłaszcza) no i słychać na wyższych biegach. Natomiast połączenie z
    dobrą izolacja ścian i poddasza daje efekty. Ostatnia zima dała możliwości
    testowania.
    pzdr qaz

  • 12. Data: 2010-07-08 13:37:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Mam taki:http://www.ned-air.pl/default.asp

    a cena?
    BTW nie wiem skąd się biorą tak wygórowane stawki za, w sumie, proste
    urządzenia...

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2010-07-08 15:39:50
    Od: "Pa pa5merf" <c...@w...pl>

    Órzytkownik "s_13" napisał:

    > a cena?
    > BTW nie wiem skąd się biorą tak wygórowane stawki
    > za, w sumie, proste urządzenia...

    jak to skond, z kieszeni jeleni!:O)

  • 14. Data: 2010-07-08 19:46:37
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

> [...]
    > Do domku jednorodzinnego, potrzebna max wydajnośc około 350 m3 na godzine.
    >
    > Aktuualny typ to bartosz, ale może ktos poleci cos innego podobnej

    Widzę, że jednak zostanie bartosz. Inne bardzo drogie, a nie lepsze, a jak
    tanie to znowu g....... .
    dzieki za opinie.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 15. Data: 2010-07-09 07:48:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Lip, 11:38, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > a to GWC wodne to jak rozwiązujesz? Kolejna pompka i co dalej? przymierzam
    > sie ale nie wiem czy powietrzny czy wodny robić.

    Nagrzewnica wodna, 100mb PE32 w gruncie na -1,5m zalane glikolem,
    pompka obiegowa i super proste sterowanie tej pompki jednym czujnikiem
    -> wlacz ponizej 7stC, wylacz pomiedzy 7, a 21, wlacz powyzej 21 st C.
    Latwe sterowanie, stale, w miare niskie opory niezaleznie od stanu
    wlaczony/wylaczony, higienicznie, wydajnie (100mb PE = ~2-4kW :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-07-09 10:45:00
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    b.googlegroups.com...
    > Mam taki:http://www.ned-air.pl/default.asp

    a cena?
    BTW nie wiem skąd się biorą tak wygórowane stawki za, w sumie, proste
    urządzenia...

    18k razem z rurami spiro, izolacją, osprzętem i robocizną
    dwie kondygnacje ( dwa salony, jadalnia, kuchnia, trzy łazienki, hol, 4
    sypialnie)
    qaz

  • 17. Data: 2010-07-09 20:17:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    wiadomościnews:a373616b-1697-4112-9b23-39b06b01d8f3@
> [...]
    >
    > 18k razem z rurami spiro, izolacją, osprzętem i robocizną
    > dwie kondygnacje ( dwa salony, jadalnia, kuchnia, trzy łazienki, hol, 4

    a sama centrala na ile wyceniona?
    bo instalacja już jest, brakuje mi jednostki centralnej... i nie
    byłbym sobą, gdybym nie myślał o własnoręcznym jej wykonaniu... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2010-07-10 05:23:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
    >byłbym sobą, gdybym nie myślał o własnoręcznym jej wykonaniu... :-)

    otóż to ! Zobacz ten wymiennik
    http://www.allegro.pl/item1118543190_rekuperator_prz
    eciwpradowy_wymiennik_300m3_h.html
    Mysle ze nic lepszego sie nie wymyśli.

    b.

  • 19. Data: 2010-07-10 20:50:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > otóż to !  Zobacz ten wymiennikhttp://www.allegro.pl/item1118543190_rekupe
    rator_przeciwpradowy_wymie...
    > Mysle ze nic lepszego sie nie wymyśli.

    a to już pewnie czytałeś:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886
    ludzie robią i im działa :-)
    gdzieś tam w środku wątku była dyskusja o zalinkowanym przez ciebie
    wymienniku i wyszło, że ma koszmarne opory przepływu, generalnie
    sprawdzają się heatexy:
    http://www.allegro.pl/item1129109274_odzysk_ciepla_h
    eatex_300_m3_h_sprawnosc_83.html
    najlepiej dwa w szeregu lub równolegle, dla zmniejszenia oporów

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2010-07-10 21:19:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>