  • 1. Data: 2010-07-06 09:52:00
    Temat: Płyta OSB jak zaszpachlować/zagipsować/zatynkować
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam

    Chcę na balkonie zabudować wnękę płytą osb a potem ją zaciągnąć podobnie jak
    resztę balkonu celem wygładzenia ścian pod malowanie - no właśnie czym to
    zrobić, mój wybór padł na Atlas Rekord (mineralna zaprawa szpachlowa)?
    Jak przygotować płytę osb - czy wystarczy ją zagruntować, a potem na to
    szpachlę?

    pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2010-07-06 10:18:53
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chcę na balkonie zabudować wnękę płyt? osb a potem j? zaci?gn?ć podobnie
    > jak resztę balkonu celem wygładzenia ?cian pod malowanie - no wła?nie czym
    > to zrobić, mój wybór padł na Atlas Rekord (mineralna zaprawa szpachlowa)?
    > Jak przygotować płytę osb - czy wystarczy j? zagruntować, a potem na to
    > szpachlę?

    przed malowaniem farbą, płytę OSB będę malować folią w płynie

    zabezpieczy ją przed wilgocią, wygładzi powierzchnię, a folię możesz malować
    dowolną farbą

  • 3. Data: 2010-07-06 21:01:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Chcę na balkonie zabudować wnękę płytą osb
    gratulacje

    a potem ją zaciągnąć podobnie jak
    resztę balkonu celem wygładzenia ścian pod malowanie
    Byle czym byle tylko nie było to gipsem.

    > zrobić, mój wybór padł na Atlas Rekord (mineralna zaprawa szpachlowa)?
    > Jak przygotować płytę osb - czy wystarczy ją zagruntować, a potem na to
    > szpachlę?
    Zaciągnij tą płytę tak jak się wykonuje wykończenie ocieplenia:
    daj klej do zatapiania siatki i siatkę do styropianu. Zaciągnij klejem,
    zatop siatkę, tak by wyszła na mur i zlicuj to klejem - będziesz miał duże
    prawdopodobieństwo (pewność ?) że zabudowa nie będzie się odznaczać od muru.
    Miejsca styku (szczeliny) płyty z murem wypełnij pianką montażową -
    zmniejszy się prawdopodobieństwo pękania zaprawy w tym miejscu chociaż
    zawsze będzie miało skłonność do pękania. To są warunki zewnętrzne i styk
    całkowicie różnych materiałów: o różnej wilgotności, róznej mechanice i
    reakcji na zmiany temperatury, wilgotności itd.
    Na tak zlicowaną ścianę daj dopiero jakieś wykończenie, tynk, szpachlę czy
    co tam chcesz byle nie gips.
    ja bym to generalnie zamurował jakimś ytongiem, gazobetonem lub cegłą i
    byłby święty spokój...
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-07-07 15:01:41
    Od: M <M...@o...pl>

    Jackare pisze:

    > gratulacje
    >
    > Zaciągnij tą płytę tak jak się wykonuje wykończenie ocieplenia:
    [...]
    > ja bym to generalnie zamurował jakimś ytongiem, gazobetonem lub cegłą i
    > byłby święty spokój...

    Łączenie drewna z murem jest trudne. Daaaawno temu glazurnik zrobił mi
    zabudowę wanny sklejką (pod glazurą). Niestety nie był to dobry pomysł,
    bo pod wpływem wilgoci z kleju sklejka się wypaczyła (milimetr na
    środku). Nie pomogło to, że pod spodem był stalowy kątownik, który
    teoretycznie miał to usztywnić.

    Jeśli OSB to raczej wodoodporną (chyba będzie taniej niż mazanie folią w
    płynie).

    M.