  • 1. Data: 2010-07-06 06:53:34
    Temat: Za mala wydajnosc studni
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam pytanie, czy da radę jakoś w prosty i tani sposób zwiększyć
    wydajność studni z której biorę wodę na budowę?

    Sytuacja wygląda tak:

    O jakieś 70 m od mojego domu jest studnia, w którą mam wrzuconą pompę i
    biorę tyle ile mi trzeba do prac budowlanych. Studnia jest płytka -
    lustro wody waha się między 1 a 3 m pod poziomem gruntu. Grunty są
    gliniaste, zatem słabo przepuszczalne i w związku z tym woda do studni
    napływa stosunkowo wolno. Nie jest to problemem w normalnej sytuacji, bo
    na tamtej posesji od lat nikt nie mieszka i studnia jest nieużywana.
    Teraz jednak weszli tynkarze i w jeden dzień wypompowali mi całą wodę, a
    na drugi dzień rano udało się wziąć jakieś 300 litrów i znowu się woda
    skończyła. Woda nie służy do celów spożywczych, bo jest czasem trochę
    zamulona i niewiadomej jakości, ale do celów budowlanych się nadaje.

    Czy jest jakiś prosty sposób na czasowe zwiększenie wydajności tej
    studni? Teren górski, studnia zlokalizowana na lekko pochylonym terenie.

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-07-06 08:11:17
    Temat: Re: Za mala wydajnosc studni