  • 1. Data: 2010-07-06 04:48:04
    Temat: jak/czym usunąc farbę olejną ze starych debowych drzwi
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam

    planuje odnowic drzwi wejsciowe po wczesniejszych malunkach i chcialbym sie
    dowiedziec jak pozbyc sie starej olejnej farby. Drzwi nie są płaską
    powierzchwią dlatego zdzieranie farby mechanicznie zajmie mi tydzień. Prosze
    o pomoc

    Pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2010-07-06 06:34:43
    Od: nur <n...@b...eu>

    szukaj "paint stripper"
    nie wiem jaki i czy jest odpowiednik polski

  • 3. Data: 2010-07-06 08:03:56
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    > Witam
    >
    > planuje odnowic drzwi wejsciowe po wczesniejszych malunkach i chcialbym sie
    > dowiedziec jak pozbyc sie starej olejnej farby. Drzwi nie s p ask
    > powierzchwi dlatego zdzieranie farby mechanicznie zajmie mi tydzie . Prosze
    > o pomoc
    >
    > Pozdrawiam

    W sklepie kup plyn do zmywania starych farbi i zmywaj/zeskrobuj, w
    zaleznosci ile warstw, trzeba bedzie to moze powtorzyc. Miekkka farbe
    zeskrobiesz, a pozniej kup welne stalowa jak najgrubsza i to wszystko
    jeszcze wyszlifuj, pozniej drobniejsza i jeszcze raz . Welna dobrze
    szlifuje sie wszelkie frezy i nierownosci. Troche i tak sie nameczysz
    ale efekt bedzie na pewno swietny. Stare drzwi po porzadnym odnowieniu
    wygladaj lepiej niz nowe.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 4. Data: 2010-07-06 09:02:46
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i0uncj$23f$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > opalarką z wyczuciem. z doswiadczenia mechanicznego usuwania nie
    > unikniesz. ja sie poddalem w pewnym momencie

    Dokładnie, też kiedyś takie 3 sztuki sporych starych drzwi z frezami
    obrobiłem, z małą tylko różnicą, że nie miałem opalarki to zrobiłem to
    palnikiem gazowym. Podgrzewasz i skrobiesz. Wydaje mi się, że im więcej tej
    farby tym ładnej to schodzi. Reszte wyszlifować i będzie pięknie.
    Ja się nie podałem a załamałem, bo drzwi nie były moje, ja tylko pomagąłem w
    remoncie, a ich właściciela i tak je później na biało pomalował. Myślałem,
    że ładnie je bejcą poleci albo olejem i będą cudne, a on je tak spitolił.

    Tomasz

  • 5. Data: 2010-07-06 16:46:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik nur napisał:
    > szukaj "paint stripper"
    > nie wiem jaki i czy jest odpowiednik polski

    Na stare grube warstwy farby striper niewiele pomaga - zmiękczy wierch,
    szpachla się po tym ślizga a pod spodem trudno zerwać. Stare farby ma
    bazie pokostu (a jak drzwi stare to można się pod spodem spodziewać
    waśnie takich farb) różnie się chemii poddają.
    Najskuteczniejsza będzie opalarka (tylko z umiarem - żeby farba nie
    żółkła i po kawałku - raz tu, raz tam żeby drewna zbyt głęboko nie
    nagrzewać) i odpowiednio dobrane skrobaki. A potem - papier ścierny,
    dobrać klocki i wyrównywać.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2010-07-07 06:10:52
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

  • 7. Data: 2010-07-07 09:13:55
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > w remoncie, a ich właściciela i tak je później na biało pomalował.
    > Myślałem, że ładnie je bejcą poleci albo olejem i będą cudne, a on je tak

    ło matko bosko.... barbarzynca. strzelilbym za taki numer focha jak stad do
    tamtad. wspolczuje ci tej roboty.... paskudne uczucie jak ktos niweczy przez
    swoją tępote twoją ciężką pracę.