  • 1. Data: 2010-07-05 18:07:49
    Temat: korniki w wezbie
    Od: "Domator" <d...@o...pl>

    Dom postawiony rok temu przymierzam sie do ocieplenia i na dwoch krokwiach
    zauwazylem dziury po kornikach.
    Dalej nie widze ale grom go wie co tam siedzi. Drzewo zakupione teoretycznie
    bylo impregnowane ale najwyrazniej widac ze tak nie bylo :(
    Od gory jest pelny dach (a papa na deskach). Mozna wiec cos zrobic tylkko od
    dolu. tylko co ? Impregnowac ?

  • 2. Data: 2010-07-05 19:38:58
    Temat: Re: korniki w wezbie
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Kornik to chyba w żywym drewnie. Najpopularniejsze polskie szkodniki w
    więźbie to spuszczel i kołatek.

    PC

  • 3. Data: 2010-07-05 20:13:08
    Od: "Domator" <d...@o...pl>

    "PC" <l...@w...pl> wrote in message news:i0tccf$lng$1@news.task.gda.pl...
    > Kornik to chyba w żywym drewnie. Najpopularniejsze polskie szkodniki w
    > więźbie to spuszczel i kołatek.

    OK. Jak zwal tak zwal ale co robic ?

  • 4. Data: 2010-07-05 21:17:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Domator napisał:

    > OK. Jak zwal tak zwal ale co robic ?

    Gazować. Inaczej za parę lat z więźby pozostanie błonka grubości papieru
    - to robactwo wyjada wnętrze pozostawiając powierzchnię.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-07-06 06:32:53
    Od: "Domator" <d...@o...pl>

    > Gazować.
    Czym? I jak? pierwsze slysze to takiej technologii

    > - to robactwo wyjada wnętrze pozostawiając powierzchnię.
    Planuje od spodu ocieplic pianka poliuretanowa.. Od gory jest papa. Moze
    przeszkodzi, a raczej uniemozliwi im to funkcjonowanie? .

  • 6. Data: 2010-07-06 06:45:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Domator" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Od gory jest pelny dach (a papa na deskach). Mozna wiec cos zrobic tylkko

    Impregnować hylotoxem. Pomalować (wetrzeć w drewno ile się da) a następnie
    zabezpieczyć folią stretch przed parowaniem. Zabieg warto powtarzać. Zwróć
    uwagę, że preparat działa drażniąco na układ pokarmowy, więc aby zabić
    dziada musisz nasączyć drewno a on później musi je zeżreć.
    Jeśli masz duże owalne otwory (ok. 5mm średnicy) to jest to
    najprawdopodobniej spuszczel.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2010-07-06 08:05:46
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Domator" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Od gory jest pelny dach (a papa na deskach). Mozna wiec cos zrobic tylkko

    Strzykawka w dziurki Hylotoxem, a tak prawde mowiac i tak watpie zeby
    przezyl po ociepleniu.

    Pozdro. TK

  • 8. Data: 2010-07-06 09:17:08
    Od: "Domator" <d...@o...pl>

    > Strzykawka w dziurki Hylotoxem, a tak prawde mowiac i tak watpie zeby przezyl
    > po ociepleniu.

    no własnie jak czytam o nim to okazuje sie ze musza fruwac by sie rozmnazac. i
    Fruwaja tylko w upalne (jak dla mnie) dni. A jak ich pozbawie przestrzeni
    fruwajacej to pozbawie ich zdolnosci rozmnazana ;)
    Dzieki

  • 9. Data: 2010-07-06 09:45:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2010 08:32:53 +0200, Domator napisał(a):

    > Planuje od spodu ocieplic pianka poliuretanowa.. Od gory jest papa. Moze
    > przeszkodzi, a raczej uniemozliwi im to funkcjonowanie? .

    Raczej ułatwi...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2010-07-06 10:31:48
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Problem rozmanażania raczej Ciebie nie dotyczy. Coś już złożyło jaja i żyje
    w środku. Larwy mogą żyć w zupełnie suchym drewnie nawet 11 lat. Niech gryzą
    dziennie tylko kilka mm. Przez 11 lat sam sobie policz ile zeżrą. Mi na
    działce zżarły 2 krokwie i kilka desek. Z zewnątrz nie było śladów a w
    środku puste jak rura.

    PC