  • 1. Data: 2010-07-06 20:29:19
    Temat: [do praktykow] kominek z plaszczem wodnym
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Prosze o informacje od praktykow, czyli tych ktorzy taki kominek maja:

    - konkretny model kominka
    - jaka jest pozostala czesc instalacji tj. np jaki piec CO - konkretny model
    - koszty instalacji i eksploatacji
    - czy dostarczanie ciepla z kominka nie wplywa na to, ze piec pracuje na
    za malych obrotach i psuje sie przez to szybciej (tak samo jak w
    przypadku dobrania zbyt duzego pieca do domu)
    - co nalezy dodac do instalacji wod kan na poziomie stanu "0" budowy

    pozdr

  • 2. Data: 2010-07-06 20:49:02
    Temat: Re: [do praktykow] kominek z plaszczem wodnym
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - co nalezy dodac do instalacji wod kan na poziomie stanu "0" budowy
    >
    > pozdr

    Nie mam ale instaluję tym co chcą mieć.
    Co mogę polecić LECHMA PL 190
    Co przygotować:
    Doprowadzenie powietrza pod kominek niepalnym kanałem
    Przewidzieć montaż dyszy powietrznej (w komplecie ze sterownikiem)
    Doprowadzenie zimnej wody do chłodnicy kominka
    Doprowadzenie kanalizacji do odpływu z chłodnicy kominka
    Na doprowadzeniu zawór przeciwzwrotny
    Na odpływie inteligentnie zasyfonować aby nie śmierdziało w okolicach
    kominka
    Przemyślec i doprowadzić okablowanie automatyki kominka.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-07-06 20:54:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > Na doprowadzeniu zawór przeciwzwrotny
    > Na odpływie inteligentnie zasyfonować aby nie śmierdziało w okolicach

    naprawdę chcesz wrzącą wodę z kominka odprowadzać kanalizacją? Przemyślałeś
    to dobrze?

    imho to zrzut awaryjny to tylko rura stalową czy miedzianą gdzieś poza obrys
    domu do ogrodu.

  • 4. Data: 2010-07-06 21:41:33
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > naprawdę chcesz wrzącą wodę z kominka odprowadzać kanalizacją?
    > Przemyślałeś to dobrze?

    Znaczy jak włączasz pralkę na 90 stopni to odłączasz wąż spustowy od
    kanalizacji i wystawiasz za okno ??

  • 5. Data: 2010-07-06 21:46:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > naprawdę chcesz wrzącą wodę z kominka odprowadzać kanalizacją?
    > Przemyślałeś to dobrze?
    >
    > imho to zrzut awaryjny to tylko rura stalową czy miedzianą gdzieś poza
    > obrys domu do ogrodu.

    Spokojnie. To chłodnica woda-woda a nie wyrzut wody z płaszcza kotła. Nawet
    jeśli gorąca to bardzo krótko więc lepiej do kanalizy niż na kogoś w
    ogródku. Ewentualny wylot z zaworu bezpieczeństwa będzie gorący ale jaki
    problem pociągnąć ten odpływ w metalu.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-07-07 15:12:15
    Od: M <M...@o...pl>

    Mustafa pisze:

    > Znaczy jak włączasz pralkę na 90 stopni to odłączasz wąż spustowy od
    > kanalizacji i wystawiasz za okno ??

    Nie. Pralka dopuszcza zimną wodę przed wypuszczeniem jej do kanalizacji.

    M.

  • 7. Data: 2010-07-07 15:15:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Pralka dopuszcza zimną wodę przed wypuszczeniem jej do kanalizacji.

    A odlewanie ziemniaków?
    Na wiosce u mojej babci czasami gotuje dla kur duzy gar ziemniakow i odlewa
    tego wrzatku kilka/kilkanascie litrów.
    Kanaliza zrobiona ze zwyklych szarych rur kanalizacyjnych i nic sie nie
    dzieje od kilkunastu lat

  • 8. Data: 2010-07-07 18:57:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > odlewa tego wrzatku kilka/kilkanascie litrów.
    > Kanaliza zrobiona ze zwyklych szarych rur kanalizacyjnych i nic sie

    ale wiesz o tym, że te rury nie mają dopuszczenia do długotrwałego
    obciążenia wrzącą wodą?

  • 9. Data: 2010-07-07 19:44:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > ale wiesz o tym, że te rury nie mają dopuszczenia do długotrwałego
    > obciążenia wrzącą wodą?

    Na szczęśćie te rury o tym od kilkunastu lat nie wiedzą;))
    I słowo klucz: "długotrwałego"
    Napisałes takim tonem jakbym przestepstwem było lanie wrzątku w te rury;))

    Kris

  • 10. Data: 2010-07-07 20:34:22
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ale wiesz o tym, e te rury nie maj dopuszczenia do d ugotrwa ego
    > obci enia wrz c wod ?

    po pierwsze, w przypadku zagotowania w kominku nie długotrwałego, lecz
    chwilowego
    po drugie, zagotowałem kiedyś kontrolnie kominek (żeby sprawdzić jak
    to przebiega), trudno było z powodu innych zabezpieczeń, ale udało się
    i co... i nic woda przelewająca się nie była wrzątkiem, gdyż
    przelewała się zawartość naczynia wzbiorczego, a tam z reguły ledwo co
    się nagrzewa...

    pozdrawiam
    s_13