  • 1. Data: 2010-07-06 21:26:33
    Temat: Jak zamontować markizę? (niby banał, ale...)
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Rzecz jest taka:
    Będę ocieplał ścianę styropianem 10cm.
    Miejsce montażu markizy to lico stropu międzykondygnacyjnego, czyli beton.Po
    ociepleniu, okap na
    dachu będzie wystawał poza lico ściany dość niewiele- około 3 cm.
    Chciałbym tak zainstalować markizę,żeby po jej zwinięciu nie lała się nań deszczówka.

    Mogę ją przykręcić bezpośrednio do owego lica stropu i niejako schować poniżej
    styropianu
    ocieplającego.Ale mam wówczas okropny mostek termiczny:-(
    Mógłbym ją ew, schować do jakiegoś pojemnika lub zrobić nad nią nibydaszek. Z tym,że
    kapiąca woda z
    dachu, bębniąc w ten daszek, będzie mi non stop nawilżać i brudzić ścianę.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak to rozwiązać?

    Wydłużyć opierzenie? kupa roboty, to dość nowe oblachowanie. Dolutować z wierzchu
    nowe arkusze blachy?
    Inne rozwiązania?

  • 2. Data: 2010-07-07 13:57:29
    Temat: Re: Jak zamontować markizę? (niby banał, ale...)
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-07-06 23:26, Rentier pisze:

    > Wydłużyć opierzenie? kupa roboty, to dość nowe oblachowanie. Dolutować z
    > wierzchu nowe arkusze blachy?
    > Inne rozwiązania?

    Ja bym normalnie ocieplił krawędź stropu styropianem, a w miejscach
    mocowania markizy wstawiłbym odpowiednie wzmocnienia wyrównane z
    powierzchnią styropianu. To mogłyby być np. grube drewniane klocki
    z nawierconymi otworami na kołki mocujące markizę do betonu albo
    jakieś metalowe okucia o odpowiedniej sztywności. Najlepszym
    zabezpieczeniem markizy przed deszczem i śniegiem jest kaseta
    z uszczelkami. Są też tańsze wersje z czymś w rodzaju półkasety,
    która od dołu jest otwarta.

    T.