  • Data: 2018-01-19 17:15:14
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To bardzo interesujący argument, wart rozwinięcia. Lita ściana
    > jest lepsza od drzwi, bo brak w niej elementów ruchomych. Brak
    > też problemów z nieszczelnościami, mysz się nie prześliźnie.
    > Poza tym jest cieplej, nie wieje przez szpary. Nie wszystkich
    > to przekonuje -- ludzie wciąż montują drzwi. Podobnie z oknami.
    > Montują otwierane -- żeby były otwierane. Należy mieć nadzieję,
    > że producenci (najbardziej liczę na dział marketingu) stworzą
    > takie fiksy, które przy wszystkich swoich niewątpliwych
    > przewagach będą dały się otwierać. To jest warte każdych
> [...]

    Ironia zupełnie nie na miejscu.

    Mam fixa nad blatem w kuchni. Długie niskie okno, żeby weszło pod szafki
    kuchenne. Każdy centymetr miał znaczenie a różnica w powierzchni
    przeszklonej była znacząca - chyba ze 12 cm. Przy wysokości okna 60 cm -
    kolosalna różnica.

    Do tego było taniej i to prawie o 50%. Same zalety w tej konkretnej
    sytuacji. Byłbym zły, gdybym musiał tu zamontować okno otwierane.
    Którego i tak bym nie otwierał, bo przeszkadza zlew i sprzęty stojące na
    blacie, a jeszcze miałbym zapewne jakąś przegrodę pionową lub dwie.

    --
    MN