    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: rekuperator jaki wybrać
    <5...@g...com>
    <b...@g...com>
    <p3r35r$ial$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p3r4k9$jun$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p3sfol$itu$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a62198e$0$573$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <p3v55h$8c7$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 20 Jan 2018 11:56:50 +0100

    Pete pisze:

    > Ok, to dodam jeszzce jeden argument. Mam 3 fixy po 8m2. "Okno" wyszło
    > by ze 100% drożej :P

    Ale za czym ten argument? Nie chodzi przecież o to, że 100% drożej,
    tylko skrzydło takiej wielkości jest całkiem bez sensu. Jak rozumiem,
    chodzi o jedną szybę ośmiometrowej powierzchni. Podobnie jest, gdy
    ktoś ma do oszklenia przeziór o powierzchni 0,08 metra.

    Tu chodzi o ludzi, którzy z tego powodu, że otwieranie okien jest im
    kulturowo obce, postanawiają zamontować fiksy w całym domu. Jeśli ktoś
    robi tak, bo wyrósł już XIX-wiecznych przyzwyczajeń, uznał, że chce
    być w tej, na razie jeszcze mało licznej, grupie awangardy XXI wieku
    -- jeśli tak, to wszystko w porządku. Gorzej, jeśli zacznie wyliczać
    jak to zaoszczędzi 0,17% wydatków na ogrzewanie i 3,14% nakładów na
    odkurzanie. Wtedy robi się śmiesznie. A ponaddto pada na niego cień
    podejrzeń -- być może nie dorósł jeszcze do naszych czasów, po cichu
    myśli o otwieraniu okien, chociaż wie, że to nienowoczesne.

    --
    Jarek