  • Data: 2012-07-02 11:17:50
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsrngl$5f8$1@usenet.news.interia.pl...

    > To dodatkowa komplikacja ukladu. Jasne, ze sie da, ale nie o to chodzi
    > zeby ladowac nie wiadomo ile kasy w zabezpieczanie zestawu ktory i tak
    > zwraca sie latami. Tu nie chodzi o rozwiazania a o ekonomie.

    Ludzie wydają krocie na akumulatory dużej pojemności to chyba zamiast
    wydawać 5-6 stówek na akumulatory, lepiej kupić w tej cenie malutki UPS oraz
    panel 50W. Każda kolejna wymiana zużytego akumulatora to nie kolejne 5-6
    stówek lecz 40-50zł.

    > Niestety nie zawsze tak jest. Ja akurat sprzedaje takie cos instalatorowi
    > i bierze tylko banki 20 litrowe. To co zostanie w bance zostawia u
    > klienta. Kiedy sam musialem uzupelnic po przerobkach nie mialem skad
    > wziac.

    Znam osobicie przynajmniej dwóch (znajomych) instalatorów co w kosztorysie
    wliczają tylko tyle glikolu ile wlali do instalacji. Przecież oni dają na to
    2 lata gwaranacji więc jakiekolwiek ewentualne dolewki w okresie gwarancyjny
    o ile wystąpią, są na koszt instalatora.

    Marek