  • Data: 2012-07-02 11:30:02
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jsrodn$6vi$1@usenet.news.interia.pl...

    > Bo ja wiem?
    > Trzeba wydzielic oddzielny obieg do lazienki, reszte pozamykac. Niby mozna
    > recznie jak kto lubi.

    To był przykład, ja akurat nie zakręcam pozostałych obwodów i w razie czego
    poszłoby w całą podłogę. Napisałem poszłoby gdyż jak narazie od połowy
    kwietnia nie było ani razu sytuacji aby to było konieczne. Co innego w zimie
    lub na wiosnę, wtedy próg przełączenia jest celowo niższy aby celowo tą
    podłogę grzać.

    > Na zewnatrz 32C, w domu 25C. Mimo wszystko nie chcialbym pakowac
    > dodatkowych kWh w podloge.

    Po pierwsze policz sobie. Jeżeli wpuścisz 2-4kWh nadmiaru w podłogówkę w
    całym domu to to jest równowartość nagrzania się całej powierzchni podgłóg
    przez jedno okno wielkości i 3-6m2 przez godzinę czasu. Tyle co nic.
    Po drugie to jest sytuacja awaryjna, Na okres od grudnia 2010r, odkąd mam
    podłogówkę wspomaganą zimą solarami to awaryjne wpuszczenie ciepła w lecie w
    podłogę zdarzyło się może tylko ze dwa razy i to nie trwało nawet dłużej niż
    30 minut. Najgorszy u mnei czas to sa godziny 13:00-14:00 wtedy zbiornik
    zaczyna już dochodzić do maksymalnej temperatury a słońce jeszcze się nie
    obróciło na tyle aby solary "zwolniły" Od 14 to już z górki, a po 15 w
    zasadzie nawet gdybym wyłączył obieg to glikol nie wrze.

    Marek