    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Date: Tue, 3 Jul 2012 15:16:07 +0200
    <op.wgj9ccgdp8ku5w@radek-netbook> <jsetva$62k$1@node2.news.atman.pl>
    <op.wgkasmlzp8ku5w@radek-netbook> <jsf0pv$501$1@node1.news.atman.pl>
    <op.wgkdiwcw1cvm6g@lap> <op.wgkdqcvv1cvm6g@lap>
    <jsf3a7$7en$1@node1.news.atman.pl> <op.wgkt6qsw1cvm6g@lap>
    <jsft0e$1qf$1@node1.news.atman.pl> <op.wglrmayp1cvm6g@lap>
    <jshe63$h4t$1@node1.news.atman.pl> <op.wgmlppk51cvm6g@lap>
    <jsii1r$vq8$1@node2.news.atman.pl> <op.wgohyzsh1cvm6g@lap>
    <jsrnr4$g1f$1@node2.news.atman.pl> <op.wgtycysz1cvm6g@lap>
    <jsucn4$h12$1@node2.news.atman.pl> <jsuf0b$n2n$1@usenet.news.interia.pl>
    <jsun2n$d5u$1@node1.news.atman.pl> <jsuod3$6pk$1@usenet.news.interia.pl>

    dyskusyjnych:jsuod3$6pk$...@u...news.interia.pl...

    news:jsun2n$d5u$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale za nim u mnie sie zrobi nieprzyjemnie goraco zeby trzeba bylo otwierac
    > okna to minie tydzien. Do domu wchodze zeby sie ochlodzic a nie otwieram
    > okna.

    Może masz jakiś ekstremalny dom, ale jeszcze takiego nie spotkałem by w
    lipcu wieczorem w sypialni było 20 st, gdy od trzech dni na zewnątrz jest
    +30 st. Owszem jest chłodniej niż na zewnątrz, ale w nocy sytuacja się
    odwraca. Nawet tam gdzie chwilowo mieszkam (40cm cegła, stare budownictwo),
    codziennie wieczorem ochładzam mieszkanie przez wietrzenie. Upały mamy
    dopiero od 10 dni, a już w mieszkaniu mam 23 stopni, więc korzystam z każdej
    chwili chłodku na zewnątrz by zatrzymać ten niekorzystny trend.

    Gdyby jeszcze bardziej zwiększyć akumulacyjność to tylko wydłuży cykl i
    spowoduje, że po tygodniu temperatur +30, gdy na zewnątrz już przejdzie
    ciepły front i spadnie do +20 w środku będzie problem z pozbyciem się
    ciepła.

    > Od tego to ja mam sypialnie w ktorej stale jest chlodniej. Nie ma sensu
    > obnizac temp. w calym domu jezeli nie szukasz oszczednosci.

    Dla siebie to ja też, ale mam jeszcze dzieci, które też wolą spać w
    chłodniejszym otoczeniu a nie stać mnie na trzy dodatkowe pomieszczenia by
    miały osobne pokoje na dzień i osobne do spania.

    > Ps. Do małej akumulacyjności i went. mechanicznej dołóż jeszcze klimę. Co
    > dostajesz? Możliwość prawie natychmiastowego obniżenia temperatury w całym
    > domu. Bez zgadywania i programowania godziny powrotu i bez konieczności
    > zostawiania klimy włączonej non-stop.

    > Kidys robilem testy u siebie, niestety podlogowka, wiec z grzejnikami moze
    > wyjsc lepiej, acz nie koniecznie.
    > Niestety kociol przy wyzszych mocach by nadrobic temp. spalal wiecej gazu
    > niz utrzymywanie stale tej samet temp. Oczywiscie z obliczen strat wyjdzie
    > cos innego, ale to fizyka w jedna strone.

    Kocioł nie musi pracować z wyższą mocą. Ma sterownik godzinowy i czujnik
    temp. zewnętrznej by wiedzieć ile wcześniej ma zacząć grzać by np o 16:00
    było 21 stopni.
    To przy nowej instalacji. W przypadku starej instalacji tradycyjny kocioł i
    sterownik pokojowy on/off) kocioł pracuje sprawniej gdy grzeje z pełną mocą
    niż gdy włącza się często na krótkie cykle dla podtrzymania temperatury,
    więc też będzie oszczędność, choć nie będzie komfortu bo o 16:00 kocioł
    dopiero zacznie grzać z pełną mocą i trzeba ręcznie zaprogramować
    odpowiednio wcześniejszą godzinę włączenia zależnie od temp. zewnętrznej.

    Jedyna sytuacja gdy nie będzie zysku albo będzie strata to połączenie nowego
    kotła kondensacyjnego i starego prymitywnego sterownika.

    Pozdrawiam
    Ergie