  • 11. Data: 2010-10-27 14:07:29
    Temat: Re: ściana szczytowa / kolankowa - jak sprawdzić fachowców?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    news:ia8p66$otv$1@news.telbank.pl...

    Nie wiem jaki będziesz miał dach czy deskowany czy nie? od tego zależy
    dalsze wyjaśnienie.

    http://simplest-image-hosting.net/jpg-0-01-szczyty

    Przestrzegam cie tylko przed tanią membraną dachową, która nie przewiduje
    dotykania do niej wełny !!!
    Membtana musi być bardzo wysoko - paroprzepuszczalna - taka gdzie producent
    wyraźnie zaznacza, że wełnę kładziemy na styk bez szczeliny wentylacyjnej.
    membrana ze szczeliną to porażka.

  • 12. Data: 2010-10-27 14:18:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:ia9bmq$gb9$1@opal.futuro.pl...

    Wyjaśnienie co do YTONGA w oknach.

    Ytong jest produkowany w kilku wersjach. Czym bardziej wytrzymała tym ma
    większą gęstość i ma gorsze właściwości izolacyjne. Kupisz ten ytong co jest
    najcieplejszy
    http://www.xella.pl/html/pol/pl/ytong_parametry_tech
    niczne.php.
    Ytong 350 chyba.
    Nim wypełnisz otwory okienne do równego poziomu tak aby wypoziomować je
    idealnie już pod okna. Żeby ci później nie wbujali klinów.
    Musisz mieć niwelator lub wężyk z wodą żeby przykleić te ytongi we
    wszystkich oknach na jednakowej wysokości.
    Firma od okien postawi ci na tym okna bez ceregieli.
    Ytong sprawi, że parapety nigdy nie będą zimne. Oczywiście parapety
    przykleisz na pianę. Żeby ci ich na klej do glazury nie przykleili.

    W ogóle to źle, że budujesz z tego gówna co ja. Musisz ten dom otynkować
    przed izolacją styropianem, bo tymi pionowymi zamkami będzie wiało i zrobi
    się przeciąg w samym porothermie.

  • 13. Data: 2010-10-27 14:31:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    >W dniu 2010-10-26 22:08, kiki pisze:

    http://simplest-image-hosting.net/jpg-0-02-szczyty

    Ocieplić garaż od wewnątrz.

    Przynajmniej cała tylna ściana, boczne ściany i sufit ze 2-3 metry od tylnej
    ściany.
    Styropian w garażu kleimy na grzebień, po całej powierzchni do tynku, po
    otynkowaniu. Jak wyschnie dajemy strukturę elewacujną.

    Często zaniedbywana sprawa to ziębienie jednej ściany przez przewodzenie z
    sąsiedniej kub z sufitu.

  • 14. Data: 2010-10-27 14:33:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    >W dniu 2010-10-26 22:08, kiki pisze:

    I zrób szybko zdjęcia z pięterka i dookoła domu. Może tak być, że zawczasu
    trzeba przykleić jakąś izolację. jak cieśle zrobią więźbę to będzie jak u
    kolegi ///Kaszpir/// będzie po zawaodach.

  • 15. Data: 2010-10-27 14:42:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:ia9d3m$jta$1@opal.futuro.pl...

    > "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message

    Czekaj czekaj, na innym zdjęciu widzę, że ten garaż jest jednak dosyć
    głęboko w budynku.

    Musisz ocieplić cały sufit i boczne ściany, ten słup między wjazdami trzeba
    ocieplić z 3 stron co najmniej. Pamietaj żeby przewody były odpowiednio
    dłuższe żeby wystawały ze styropianu.
    jak nie ocieplisz to pomieszczenia nad garażem nie dogrzejesz.

  • 16. Data: 2010-10-27 14:59:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:ia9bmq$gb9$1@opal.futuro.pl...

    Tu dalszy ciąg.
    http://simplest-image-hosting.net/jpg-0-03-wieniec

    Uważaj co się będzie działo. To jest moment, ze za tydzień mogą ci już
    zabetonować szczyty lub zrobić inne głupoty. Będzie wienieć? jest w
    projekcie czy tylko murbelka na porotherm?
    Jeżeli bez wieńca to musisz uszczelnić porotherm przed położeniem murbelki
    !!! Koniecznie. Weź klej do glazury żeby ładnie sie rozprowadzał i zaklej te
    szpary w porothermie od góry, bo tam bedzie wialo.
    Jeżeli jest wieniec to on zaleje pory porothermu.

  • 17. Data: 2010-10-28 07:03:47
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-10-27 16:33, kiki pisze:

> [...]
    > zawczasu trzeba przykleić jakąś izolację. jak cieśle zrobią więźbę to
    > będzie jak u kolegi ///Kaszpir/// będzie po zawaodach.

    W takim razie dzisiaj po pracy lub jutro rano zrobię dokładne zdjęcia z
    różnych stron i ze stropu. Cieśle mają się pojawić 3 listopada.

    Dzięki za te rysunki, żadne słowa nie przemawiają tak jak przykład "na
    żywo".

    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2010-10-28 13:00:37
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

> [...]
    > zawczasu trzeba przykleić jakąś izolację. jak cieśle zrobią więźbę to
    > będzie jak u kolegi ///Kaszpir/// będzie po zawaodach.

    Narysowałem sobie sytuację ze zdjęcia i wygląda na to, że jest OK.
    Chyba, że coś pominąłem?
    http://simplest-image-hosting.net/png-0-szczytowanie

    PZDR
    Shaman

  • 19. Data: 2010-10-28 14:42:58
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Narysowałem sobie sytuację ze zdjęcia i wygląda na to, że jest OK.
    > Chyba, że coś pominąłem?
    > http://simplest-image-hosting.net/png-0-szczytowanie

    Zaraz w niego wrysuję. Czy dach deskowany czy nie ?

  • 20. Data: 2010-10-28 20:47:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    >W dniu 2010-10-27 16:33, kiki pisze:

    http://simplest-image-hosting.net/png-0-01-szczyt

    Sciany szczytowe zetnij o 5-10 cm powyżej planowanej połaci skosów z płyt.
    Dobrze gdybyś to wyznaczył już teraz, a nie jak wszystko zamurują. Ile masz
    faktycznie obciąć szczyty wyjdzie w trakcie roboty cieśli.
    Musisz dopilnować żeby ostatnich krokwii przy ścianach szczytowych nie dali
    na styk z murem!!!
    Niech tam będzie 10-15cm. Jeszcze raz żeby ostatnia krokwia w każdym
    narożniku nie była za blisko muru.
    Jak będą kolejne zdjęcia to omówimy to dalej.

    Murłatę w dalszej części masz okleić styropianem od mieszkania, od
    zewnętrznej i na górę przyklejaszzeż też. Zależy od miejsca i moze trzeba
    będzie wycinać kliny ze styropianu żeby dopasować do sksu połaci.
    Ale bezwzględnie pierwszą czynnością jaką zrobisz to ocieplenie wieńców i
    murłaty.