  • 21. Data: 2010-10-28 20:57:20
    Temat: Re: ściana szczytowa / kolankowa - jak sprawdzić fachowców?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Paź, 16:18, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Wyjaśnienie co do YTONGA w oknach.

    Tylko teraz to troche po ptokach, bo wypadaloby ta warstwe ytonga
    przewiazac z reszta muru. Chyba, ze podkuje troche boki porothermu. No
    i polecam jeszcze dac pod ten ytong dwa druty fi6 - jeden od zewnatrz
    (3-4cm od krawedzi) i drugi od wewnatrz - wzmocni to te miejsce, ktore
    ludziom lubi pekac, szczegolnie jak sie wstawi jakies grube, mocne,
    ciezkie okna :)

    [...]
    > W ogóle to źle, że budujesz z tego gówna co ja. Musisz ten dom otynkować
    > przed izolacją styropianem, bo tymi pionowymi zamkami będzie wiało i zrobi
    > się przeciąg w samym porothermie.

    A tu jak zwykle przesadzasz ;-) NIE MUSI tynkowac. Dobrze styro
    przykleic (szczelnie), okleic i otynkowac. Nie bedzie wialo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2010-10-28 21:13:46
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
> [...]

    > przewiazac z reszta muru. Chyba, ze podkuje troche boki porothermu. No
    > i polecam jeszcze dac pod ten ytong dwa druty fi6 - jeden od zewnatrz

    Tak, z tymi prętami fi 6 dobry pomysł. Dać je w fugę pod ytong. Ja bym się
    bał kuć słupki ale wzmocnić belkę, która powstanie pod ytongiem można. Ona
    ma tylko rozłożyć nacisk równomiernie na kilka potothermów. Zaprawa musi być
    tylko mocna i dobrze wypoziomować żeby ludzie od okien nie musieli używać
    klinów.. Nie wiadomo ile tam jest miejsca ale ze zdjęć widzę, że są 3
    pustaki czyli 75cm. parapety są chyba na 90cm. Ciut miejsca jest może ytong
    10 wlezie. 10cm wystarczy żeby zmniejszyć te mostki "na skos" .

    > A tu jak zwykle przesadzasz ;-) NIE MUSI tynkowac. Dobrze styro
    > przykleic (szczelnie), okleic i otynkowac. Nie bedzie wialo :-)
    > pozdr.

    Musi tynkować, nie żadnym tam tynkiem ale zrobić zwykły szpryc i zatrzeć.
    Trzeba powiedzieć majstrowi na wiosnę, żeby żucił 1cm szpryc. Koszty
    znikome, a odpadnie kłopot niedoróbek i zamków porothermu, które są przecież
    bez zaprawy.
    Mnie akurat nie wieje z gniazdek, bo tynkowałem ale w poprzednim lokum
    wiało, wiem coś o tym.

  • 23. Data: 2010-10-29 11:18:11
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-10-28 22:47, kiki pisze:

    > "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message
    >

    > http://simplest-image-hosting.net/png-0-01-szczyt
    >
    > Sciany szczytowe zetnij o 5-10 cm powyżej planowanej połaci skosów z
    > płyt. Dobrze gdybyś to wyznaczył już teraz, a nie jak wszystko zamurują.

    Wziąłem projekt i połączyłem własne wypociny z rysunkiem z projektu.
    http://simplest-image-hosting.net/png-0-szczytowanie
    3

    Ciągle wydaje mi się, że na razie jest OK. Jeśli dobrze przeczytałem
    Twój rysunek to narysowałeś mi 40cm ocieplenia w dachu. Czy to nie
    przesada?

    > Ile masz faktycznie obciąć szczyty wyjdzie w trakcie roboty cieśli.
    > Musisz dopilnować żeby ostatnich krokwii przy ścianach szczytowych nie
    > dali na styk z murem!!!
    > Niech tam będzie 10-15cm. Jeszcze raz żeby ostatnia krokwia w każdym
    > narożniku nie była za blisko muru.
    > Jak będą kolejne zdjęcia to omówimy to dalej.

    wreszcie dzisiaj nie zapomniałem aparatu i mogę pstrykać fotki. Jakieś
    szczególne życzenia odnośnie ujęć?

    > Murłatę w dalszej części masz okleić styropianem od mieszkania, od
    > zewnętrznej i na górę przyklejaszzeż też. Zależy od miejsca i moze
    > trzeba będzie wycinać kliny ze styropianu żeby dopasować do sksu połaci.
    > Ale bezwzględnie pierwszą czynnością jaką zrobisz to ocieplenie wieńców
    > i murłaty.

    cholera - muszę w takim razie wziąć urlop, bo inaczej to zrobią po
    swojemu i będzie "po ptokach". Ale żebym 100% dobrze zrozumiał - chodzi
    o to, żeby ocieplenie dachu przeciągnąć przez ścianę szczytową i
    połączyć a ociepleniem ścian tak? Mówiąc obrazowo, żeby ściana w żadnym
    miejscu nie wystawała poza ocieplenie, które tworzyć powinno szczelną
    kołderkę pomiędzy zimnem na zewnątrz i ciepłem w środku (?).

    PZDR
    Shaman

  • 24. Data: 2010-10-29 13:01:09
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

> [...]

    > trzeba będzie wycinać kliny ze styropianu żeby dopasować do sksu połaci.
    > Ale bezwzględnie pierwszą czynnością jaką zrobisz to ocieplenie wieńców

    - w jaki sposób oklejać murłatę? Czym kleić i do czego (do samej murłaty
    chyba nie ma sensu bo będzie pracować no nie)? Zostawiać jakąś
    szczelinę? Przy murłacie czy jak najszczelniej?

    PZDR
    Shaman

  • 25. Data: 2010-10-29 15:04:37
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    >
    > Ciągle wydaje mi się, że na razie jest OK. Jeśli dobrze przeczytałem Twój
    > rysunek to narysowałeś mi 40cm ocieplenia w dachu. Czy to nie przesada?

    to tylko poglądowo. Sam ustalisz ile ma być jak cieśle będą robić.
    generalnie musi tam wekjść prawie cała grubość ocieplenia czyli to co między
    krokwiami i to co w poprzek żeny zamknąć tę czapkę izolacyjną.
    Z tej fotki wychodzi, że musisz domurować. proponuje zrobić to z YTONGA a
    nie z porothermu. Te końcówki tylko z gazobetonu. Musisz sam już na budowie
    podjąc decyzję.
    Jak będzie dalej zrobione to rób zdjęcia to omówimy

  • 26. Data: 2010-10-29 15:09:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > - w jaki sposób oklejać murłatę? Czym kleić i do czego (do samej murłaty
    > chyba nie ma sensu bo będzie pracować no nie)? Zostawiać jakąś szczelinę?
    > Przy murłacie czy jak najszczelniej?

    Klejem pianowym tytan lub soudal. Są kleje do styropianu, takie same
    opakowania jak piana ale napisane jest klej do elewacji.. Kleisz po całości
    żeby az wychodziło walisz op murbelce i po wieńcu i sru klocek docięty.
    Jeszcze niue wiem czy na pewno masz murłatę licującą z murem czy po środku
    czy od wewnątrz. Zwróć uwagę na murłatę w projekcie dachu jak ona leci.
    Trzeba być czujnym na każdym kroku z tymi paprakami.

    Jak masz dach z membrana niedeskowany to żadnej szczeliny. Jak deskowany to
    też membranę. jakbyś robił dach niedeskowany tylko zamiast tych poziomych
    łat najpierw pionowo po krokwiach dasz łaty trzymające membranę, o
    szerokości krokwii a później obdeskujesz i na to dopiero właściwe łaty i
    kontrłaty.

    Daj więcej zdjęć

  • 27. Data: 2010-10-29 15:18:11
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message

    > Wziąłem projekt i połączyłem własne wypociny z rysunkiem z projektu.
    > http://simplest-image-hosting.net/png-0-szczytowanie
    3

    Tam widzę tylko wrysowałeś wełnę pionowo między krokwie, a powinna byc wełna
    jedna między krookwie i druga poziomo poprzecznie dociśnięta stelażem o
    grubości 10. I jeszcze kawałki wełny między sam stelaż i tą wełnę wewnętrzną
    żeby wełna przylegała do płyt razem z paroizolacją.

    Ja ci powiem.

    Membranę musisz miec dobrą. Kupisz wełnę 20cm i 10cm. Z teszty rozwarstwisz
    ją między profile i pamietaj żeby w profilach była wsadzona wełna. Przed
    zamknięciem skosów sam idź i wymacaj wszystkie profile i te główne i
    przyścienne żeby była wełna.
    Ta wełna 10cm musi być lekko ściśnieta ja bym wyak wiliczył żeby przerwa
    między dołem stelaża i krokwią była 7-8cm. Musi się tak ta 10-tka docisnąć.

    Czyli twój sufit będziekrokwie plus 9-10cm (7 wełna plus grubość profilu 3)
    czyli mur obetnij jakieś 5 cm poniżej krokwii.

  • 28. Data: 2010-10-29 15:21:27
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote in message

    Aha jeżeli robisz przedściankę to bym proponował okleić całą ścianę
    kolankową styropianem zeby opasać wieniec, wejść na murłatę i zakończyć
    klockiem za murłatą, klinem właściwie.

    jak zimno się dostanie za tą przedściankę to pozamiatanebędzie chłodzić
    przedściankę i zejdzie po kolankowej na podłogę i sufit pomieszczenia niżej.