  • 21. Data: 2011-06-13 11:34:58
    Temat: Re: solary - ogrzewanie basenu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    foty wynalazku tu http://budyn.riders.pl/2011solar/basen.html

    b.

  • 22. Data: 2011-06-13 12:27:09
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 13.06.2011 13:34, Budyń pisze:
    > foty wynalazku tu http://budyn.riders.pl/2011solar/basen.html

    pomaluj daszek na czarno i rozwiń na nim folie.
    Woda basenowa będzie sobie pod folią płynąć, a deszczowa popłynie górą.
    Do tego dorobić drugą rynnę, choćby taką z korytka
    elektroinstalacyjnego, aby minimalnie wystawała spod blachy, bedzie ona
    pod folią, więc deszczówka popłynie górą.
    Największe wyzwanie to zabezpieczyć folie przed wiatrem.

    Ja muszę pomierzyć temperatury i wydajność moich kolektorów, basen już
    rozłożony i woda się grzeje, jednak nie mam żadnego termometru aby
    pomierzyć dokładnie wydajność. Sterownika tez jeszcze nie ma, puki co
    pompy się włączają o 11 a wyłączają o 16 bo krzaki od sąsiada zasłaniają
    słońce:( Niestety nie mam innego miejsca gdzie mógłbym kolektory umieścić.

  • 23. Data: 2011-06-13 13:27:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > pomaluj daszek na czarno i rozwiń na nim folie.

    cały pic polega na tym ze ja wyciągam 13kW za 21zł kosztów inwestycyjnych. Pewnie juz
    sie zwróciły. Po co ja mam to rozbudowywać :-)))
    Nawiasem mówiąc na czarno to pomaluje bo ciekaw jestem efektów a widze ze malowanie i
    tak sie juz należy.

    Co do folii - jak tylko nie puszcze wody to ona sie stopi i po jabłkach.

    b.

  • 24. Data: 2011-06-13 16:27:14
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Budyń - bardzo fajna realizacja. Gratulacje :)

    Ciekawi mnie jedna sprawa.
    Cieniutkie strużki wody, aby ta zdążyła się nagrzać od
    rozgrzanej blachy - ok...

    Ale jest jedna kwestia, która pewnie wyszła by w momencie,
    kiedy nie napełniałbyś basenu, a jednie podgrzewał / dogrzewał.

    Chodzi mi o parowanie wody. Na tak dużej powierzchni (dachu),
    przy wysokiej temperaturze... ciekaw jestem wyniku pomiaru.
    Po ilu dniach poziom wody widocznie by się obniżył. Daj znać
    jak uda Ci się już dobrać tę pompkę.

  • 25. Data: 2011-06-13 19:39:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-06-2011 o 12:58:07 Shaman <s...@o...com> napisał(a):

> [...]
    Ale ma wiele wirników, a wy tu piszecie o pompie jednowirnikowej
    i taka podnosi na max 4-5m.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2011-06-13 19:43:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Ale ma wiele wirników, a wy tu piszecie o pompie jednowirnikowej
    >i taka podnosi na max 4-5m.

    mój ma jeden - wiem bo tydzien temu zagladałem. Daje ponad 3atm.

    b.

  • 27. Data: 2011-06-14 08:33:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    dziś pełne zachmurzenie - słońca zero. Z układu idzie 1,5kW.

    b.

  • 28. Data: 2011-06-14 08:37:36
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 14-06-2011 o 10:33:55 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > dziś pełne zachmurzenie - słońca zero. Z układu idzie 1,5kW.

    tak z ciekawości.. jak to liczysz?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 29. Data: 2011-06-14 08:40:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >tak z ciekawości.. jak to liczysz?

    temperatura wylotu z basenu, wlotu i przepływ liczony poprzez mierzenie czasu
    napełniania 10L pojemnika.

    b.

  • 30. Data: 2011-06-15 09:32:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-06-2011 o 21:43:46 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > mój ma jeden - wiem bo tydzien temu zagladałem. Daje ponad 3atm.
    Hydrofor może tak, ale on jest 'lepiej' zrobiony, pompy ogrodowe do
    wody brudnej z wirnikiem plastikowym nie dadzą więcej niż 4-5m,
    a o takich tutaj mowa.

    --
    Pozdr
    JanuszK