    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: spaliłem garnek, mieso zwęglone
    Date: Wed, 13 May 2015 17:34:22 +0200

    zlotowinfo napisało:

    > na allegro jest aukcja: JONIZATOR POWIETRZA OZONATOR NAWILŻACZ
    >
    > nawilżacz mam, zimna mgiełka, coś pomoże?

    Jak się zrobi wilgoć, to jest szansa, że wda się jakaś pleśń, która
    swoim zapachem zagłuszy spaleniznę. A tak poważnie, to ja nie wierzę
    zbytnio w to ozonowanie. W teorii chodzi o to, że trójatomowy tlen
    w chwili rozpadu cząsteczki jest mocno aktywny i łatwo może utlenić
    czterosmrodzian wołowy, czy co to tam zajeżdża. Ale wątpię, czy
    praktyka choć trochę zbliży się do teorii.

    Powietrze można ozonować 'in situ' świetlówką ultrafioletową. Taką
    szpitalną. Tylko uwaga -- kiedyś uważano ozon za składnik "zdrowego
    leśniego powietrza po burzy". Teraz uznany został za substancję
    mocno szkodliwą i niebezpieczną, nawet w najmniejszych stężeniach.

    Spalenizna, to poważna sprawa. W Australii, szczególnie na południowym
    wschodzie, często zdarzają się pożary lasów eukaliptusowych. Ludzie
    nie tylko ognia się boją -- domy, które stoją w pobliżu takich
    wielodniowych pożarów, często są wyburzane, bo odsmrodzić się tego
    nijak nie da.

    Jarek

    --
    Raz słowik śliczne pienia wywodził na żerdzi,
    A obok usiadł śmierdziel, wypiął się i śmierdzi.