    From: "tarnus" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: sterownik pokojowy
    Date: Sun, 24 Oct 2010 15:08:31 +0200

    news:ia1a78$qhb$1@news.onet.pl...

    > Nie bedzie latał, bo to, że kocioł jest wyłączony nie oznacza, że jest
    > wygaszony.
    > W chwili wyłączenia kotła sterownikiem pokojowym, kocioł ten nie realizuje
    > tylko funkcji grzania. Realizuje natomiast funkcję podtrzymania, która
    > polega na tym, że niezaleznie od temperatury wody w kotle co
    > kilkanaście-kilkadziesiąt minut uruchamiany jest wentylator oraz podajnik
    > węgla na krótki okres czasu powodując, że podtrzymywane jest spalanie
    > (żar) w kotle.

    Dziwnie trochę piszesz. Widuję takie kotły i zawsze widzę że pracując w
    trybie ograniczonej mocy zawór mieszający zamyka obwód na grzejniki i kocioł
    pracuje w obiegu krótkim powodując że mimo małej mocy temperatura na
    powrocie nie spada poniżej punktu rosy. Kocioł taki jest przecież dobrze
    izolowany, bypas też powinien być izolowany i jak najbliżej kotła.

    > Rozumiem to, że niektórzy nie rozumieją tego co dla mnie jest chlebem
    > powszednim, ale uwierz mi , ze to nie są żadne "dziwne teoryje", ale
    > sprawy niezrozumiałe dla wszystkich :)

    Uważasz że podejmując dyskusję z tobą nie rozumię twoich wypowiedzi?

    > Niestety podczas wyłączenia kotła (poprzez rozwarcie specjalnych styków
    > znajdujących się w sterowniku kotła) kocioł przestaje utrzymywać zadaną
    > temperaturę na kotle. Dzałanie zaworu mieszajacego w tym przypadku nie ma
    > znaczenia.

    Uważasz więc że kocioł na ekogroszek w porze letniej gdy nie mamy takiego
    zapotrzebowanioa na ciepło jak w zimie po prostu nam zerdzewieje?
    Mmmm. Nie wyobrażam sobie wymiany kotła co dwa lata z tego powodu.
    Widywałem kilka kotłów na ekogroszek ale w żadnym temperatura nie spada
    poniżej punktu rosy poza dwoma sytuacjami, Przy rozpalaniu po przestoju i
    przy wygaszaniu kotła.
    Jeżeli jednak są takie kotły to znaczy że są to złe kotły albo źle
    zainstalowane.

    Marek