  • 21. Data: 2022-06-02 19:35:09
    Temat: Re: studnia chłonna
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 June 2022 at 19:17:57 UTC+2, Cavallino wrote:

    > Tak, zapewne u mnie jest dokładnie taka sama sytuacja.
    co za durak reklamuje te chinskie syfy ?

    Jak wrzuci wodę 1 metr poniżej gruntu, w pobliżu ściany, to woda się będzie
    gromadziła wokół fundamentów i wywoła grzyba, pleść , zacieki w piwnicy, kondygnacji
    poniżej gruntu

    Takie syfy należy usuwac z Polski, bo przynoszą wiele szkody Zenkom
    a jedynym co ma z tego korzyść jest Bolek co tego syfa sprzedaje niekumatym

  • 22. Data: 2022-06-02 21:48:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 2 czerwca 2022 o 19:15:15 UTC+2 Jacek napisał(a):

    > Zależy od rodzaju gruntu. U mnie jest glina i taki wynalazek nie
    > sprawdza się zupełnie. Woda szybciej wysycha, niż penetruje wgłąb.
    > Jak jest na piaskach, czy innych gruntach to nie wiem, zapewne dużo lepiej.

    Jakieś25 lat temu zrobiliśmy studnie chłonna w ten sposób że białorusią(taki
    prymitywny ciągnik/koparka) wykopalismy dół tak z 5x 5 m ze 2 metry głęboki. Tam
    nawrzucalismy gałęzi że ściętego żywopłotu z ałyczy i ugniatając zasypalismy to
    ziemia. Odpływy z rynien tam doprowadziliśmy.
    Do dzisiaj woda z rynien znika.
    Ale tam teren piaszczysty i wody gruntowe wysoko.

  • 23. Data: 2022-06-03 00:19:45
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-06-02 o 19:17, Cavallino pisze:

    > Tak, zapewne u mnie jest dokładnie taka sama sytuacja.

    To może u Ciebie studnia nie działa bo kręgi stoją na nieprzepuszczalnym
    podłożu?
    Pamietasz co było pod kręgami?

    ks

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 24. Data: 2022-06-03 00:22:44
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-06-02 o 21:48, Kris pisze:

> [...]
    ziemia. Odpływy z rynien tam doprowadziliśmy.
    > Do dzisiaj woda z rynien znika.
    > Ale tam teren piaszczysty i wody gruntowe wysoko.

    A to ciekawe z tymi gałęziami.Gruba warstwa tych gałęzi?
    Nie siadło to z czasem?

    No to pozytywnie w sumie.
    Z dużej powierzchni wodę oprowadzasz?

    KS

  • 25. Data: 2022-06-03 00:54:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 June 2022 at 00:22:48 UTC+2, ks wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    Czy wy naprawdę jesteście opętani jakimś wirusem, że promujecie tego chinskiego syfa
    ?

    Deszczówkę się obecnie gromadzi w beczce, jak i 100 lat temu, bo to cenna, czysta
    woda do podlewania.

    A jak ktoś nie kocha desczówki to ja musi odprowadzic z dala od domu, z dala od
    ścian, z dala od fundamentów
    bo inaczej zawilgoci fundamenty na amen i w piwnicy wyrośnie pleśń i grzyb na
    ścianach
    i taki zasyfiały dom nadaje się jedynie do wyburzenia

    Ale jak kto nadal nie kocha deszczówki to zamiast pionowej rynny, montuje do dachu
    pochyłą rynnę , które oddala wypływ deszczówki na kilka metrow od obrysu domu, aby
    nigdy nie zawilgocić fundamentów

    Nie wiem, jak można robic ludziom wode z mózgu i zawilgacac im fundamenty aby dom
    zasyfiał grzybem i pleśnią od piwnicy.

    Ile Hinczyk płaci Zenkom za reklame tego chinskiego syfu ?

  • 26. Data: 2022-06-03 01:04:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 3 czerwca 2022 o 00:22:48 UTC+2 ks napisał(a):

> [...]
    ziemia. Odpływy z rynien tam doprowadziliśmy.

    > A to ciekawe z tymi gałęziami.Gruba warstwa tych gałęzi?

    O dziwo nie

    > No to pozytywnie w sumie.
    > Z dużej powierzchni wodę oprowadzasz?

    Dom z dachem dwuspadowym, obrys ok 13x13m
    4 rynny na rogach ale jedna z nich nie "podłączona " do systemu "chłonnego";)

  • 27. Data: 2022-06-03 03:49:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-06-2022 o 00:19, ks pisze:

    > To może u Ciebie studnia nie działa bo kręgi stoją na nieprzepuszczalnym
    > podłożu?

    No właśnie to powyżej napisałem.

    > Pamietasz co było pod kręgami?

    Nie.
    Nie ja to robiłem, fachowcy studniarze też nie.
    Generalnie na wierzchu działki było sporo gliny, ale co było na
    głębokości studni, to nie wiem.
    Ale piasku specjalnie się nie spodziewam.

    Z drugiej strony oczyszczalnię klepnęli i działa od 20 lat.
    Więc jakoś tam ta wodą z niej musi wsiąkać.

  • 28. Data: 2022-06-03 09:33:10
    Od: uciu <a...@g...com>

    u mnie teren piaszczysty.
    Mam studnię głęboką na ok 3m z kręgów 1500.
    Pod nią 2t żwiru.
    Podłączona do niej jest oczyszczalnia i 2 rury spustowe z dachu (z połaci około
    60-80m2).
    Od 4 lat działa.
    2

  • 29. Data: 2022-06-03 09:37:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    piątek, 3 czerwca 2022 o 09:33:11 UTC+2 uciu napisał(a):
> [...]
    > Pod nią 2t żwiru.
    > Podłączona do niej jest oczyszczalnia i 2 rury spustowe z dachu (z połaci około

    2 razy zdażyło się, że studnię przelało ale przy takich deszczach, ze droga
    przypominała rzekę
    https://www.youtube.com/watch?v=2EivL35t_Cg&t=15s

    na zwykła deszcze starcza ale trzeba pamietać, że tam sa podpięte tylko 2 rury
    spustowe z 6...
    Jakbym podpiął 6 byłby problem chyba przy każdym deszczu.

    Znajomy zgarnął dofinansowanie na zbiornik na deszczówke ale zrobił przelew w nim i
    obok niego studnie chłonną jakby za dużo wody na raz nalało - ciekawy pomysł

    uciu

  • 30. Data: 2022-06-03 12:18:19
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 03.06.2022 o 01:04, Kris pisze:

> [...]
    >
    > Dom z dachem dwuspadowym, obrys ok 13x13m
    > 4 rynny na rogach ale jedna z nich nie "podłączona " do systemu "chłonnego";)

    Mi w trakcie budowy w rogu działki koparka atlas wykopała dół na 5
    metrów, wstawili kręgi i zasypali. Do tego połączyłem wszystkie rynny z
    domu 10x15metrów. jednocześnie z tej studni biorę wodę do podlewania
    dużego ogrodu. Niestety deszczówka zamula studnię, więc jak zrobiono
    kanalizację deszczową w drodzę, to do niej odprowadziłem odpływ z
    rynien. Studnia po wyczyszczeniu daje czystą wodę do podlewania. Ale
    jeszcze nigdy nie miałem problemów z oddawaniem czy pobieraniem z niej
    wody. Przy czyszczeniu okazało się, ze ma tak duży napływ wody, że
    musiałem pożyczyć pompę od gości z kanalizacji, żeby dała radę wybierać
    wodę na bieżąco. I sądzę, że ma taką samą zdolność pochłaniania wody.
    Grunt mam raczej gęsty, ale dużo kamieni.

    CezaryT