    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Sat, 12 Sep 2009 23:55:42 +0200

    Adax wrote:
    > (...)
    >
    > odpowiadały z tego co pamiętam 35W. 5x35 =175 W, chyba żartujesz ze
    > ta moc to ciemność w małym pokoju...
    > Na początku było lepiej, a teraz chyba już nie dają tyle światła (do
    > kitu!) i dlatego mój post i konieczność wymiany oświetlenia. Chyba
    > nie masz w pokoju 200W, a jak tak, to już Twoja sprawa. Żyrandol
    > 2+3=5 dawał 3 kombinacje oświetlenia, co zresztą doradzono mi w
    > sklepie. Ten żyrandol zakupiłem mi. z tymi świetlówkami... Dobranoc :)

    hm w 25m2 pokoju miałem żyrandol 3 x 60W halogen (cyzli efektywnei jakby 3 x
    90W)

    + żarówkę halogenową świecącą na sufit (1 x 150W )

    troszkę teorii:

    "
    W całym budynku przyjęto oświetlenie żarowe. Do obliczeń oszacowano moc
    zapotrzebowaną

    dla oświetlenia ogólnego poszczególnych pomieszczeń. Zastosowano metodę mocy

    jednostkowej p (W/m?).

    gdzie:

    p - moc jednostkowa przypadająca na m? oświetlanej powierzchni
    pomieszczenia, [W/m?]

    F - powierzchnia pomieszczenia, [m?]

    Moc jednostkową wyznaczamy z zależności:

    P~ 4,3 x Eśr /? [W/m2]

    gdzie:

    Eśr - średnie natężenie oświetlenia, [lx]

    ? - orientacyjna wartość wydajności świetlnej, [lm/W]

    Przyjęto minimalne średnie natężenie oświetlenia ogólnego w pomieszczeniach
    mieszkalnych

    - 100 lx, w korytarzach i pomieszczeniach - 50 lx. Przyjmując dla żarówki
    średnią

    wartość wydajności świetlnej 20 lm/W."

    czyli na 1m2 powierzchni powinno przypadać ok 21 W mocy żarówki :)