  • Data: 2009-09-13 11:21:05
    Temat: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie sadze. Od ponad 3 lat mam w calym mieszkaniu (oprocz p-pok) swietlowki
    > energooszczedne Philipsa i Osram (te modele z wyzszej polki, imitujace
    > ksztaltem zarowke kub kule). Zadna sie dotad nie przepalila, rozjasniaja
    > sie tak samo jak zawsze.
    > A przy ilu siodemkach ona siedzi ? Musi miec ciemno jak w pieczarze...
    > Takie jak wyzej. Oczywiscie w/w swietlowki to nie jakas tandeta (wydaje mi
    > sie, ze wiekszosc negatywnych opinii o swietlowkach pochodzi od ludzi,
    > ktorzy kupili je w markecie w promocji za 2.99 i oczekuja cudow).
> [...]

    Ojej zmieniacie temat! Wg mnie 5 świetlówkek 7W (5x więcej światła!) to tak
    jak 5 x 35 = 175 W w niewielkim pokoju. W pytaniu nie chodzi mi o jasność
    bo to napewno gra, ale o:
    1. szybkie słabnięcie tych świetlówek
    2. po ok. roku potrzeba kilkanaście minut na pełne świecenie!
    3. ponoć źle wpływqają na wzrok szczególnie słabszy!

    Świetlówki kupiłem ponad 1 rok temu przy remoncie mieszkania. Kosztowały ok
    35 PLN/szt i był to Praktiker -pewne źródło!
    Kupiłem je po dokładnej kalkulacji i wydaje się, że rzeczywiście rachunek po
    roku był mniejszy za prąd może z 200 PLN, więc żeby się to zwróciło to
    trzeba 2-3 lata, a one już po roku są gów** warte!!!

    Czyli co, to nie prawda, że świetlówki dają 5x więcej światła? Gdybym
    wykorzystywał 5 x 20W => 500W klasycznie!!! Nie żartuj!