    From: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: świetlówki -jakie Wasze doświadczenia?
    Date: Sun, 13 Sep 2009 14:00:15 +0200

    Adax wrote:
    > Około 1 rok temu wymieniłem w domu wszystkie żarówki żarowe,
    > zakupując 20 świetlówek E14 OSRAM ULUXSTAR 7 W/827 220-240 V 60 mA 50/60
    > Hz Made in P.R.C.
    >

    > Obecnie po wycofaniu z produkcji niektórych żarówek żarowych, muszę
    > poinformować Was o spostrzeżeniach z pracy świetlówek. Mianowicie już
    > po kilku miesiącach zauważono, że świetlówki OSRAM coraz dłużej się
    > rozjaśniają... Obecnie (ponad rok) zaraz po załączeniu mam tylko
    > może z 5-10% jasności, a dopiero po kilkunastu minutach nominalną
    > jasność! Czy to jest standard? Bo mnie to już denerwuje i chyba
> [...]

    ciekawe rzeczy opowiada lekarz...

    http://www.youtube.com/watch?v=YnMP1Uj2nz0
    30 sekunda - żarówka

    http://www.youtube.com/watch?v=qaDPbtp2Pus&feature=r
    elated
    świetlówka

    świetlówka świeci światłem ciągłym
    żarówka pracuje wraz z przebiegiem sinusoidy

    oczywiście - kolory w świelówce są gorsze - ale te nie psują wzroku
    prędzej drżenie światła (dlatego czytanie przy świecy męczy wzrok)

    córce wzrok sie pogarsza od innych rzeczy - ciemno, komputer, tv...

    co do trwałości - 15 lat temu jak sie kompaktowe żarówki pojawiły to
    kosztowały po 70 zł/szt
    świecą u mnie do dziś... i nie ma problemu rozświetlania się...

    BTW: te które kupiłeś są na allegro po 3.5 -ciekawe dlaczego?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk