    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 13 Sep 2018 11:43:48 +0200

    12 Sep 2018 07:49:07 GMT, Mateusz Viste

    > Komin mamy na kilkunastu metrach. Aż tak wysocy nie jesteśmy.

    Jak wszyscy. I niewiele to zmienia bo w domu i tak spaliny się znajdą i nie
    trzeba mieć wyrafinowanych urządzeń pomiarowych, wystarczy nos aby to
    stwierdzić.

    > Widać mamy całkiem inne postrzeganie opłacalności.

    Matematyka jest tylko jedna i obowiązuje wszystkich, tak samo jak fizyka.
    Do sprzedaży swojego drewna nie trzeba ani zakładać DG, ani zatrudniać
    księgowego, nawet nie trzeba od tego płacić podatku (pod waruniem
    naturalnie, że nie robi się tego na skalę przemysłową). Jest nawet na to
    gdzieś interpretacja. Nie trzeba się też narobić, bo może to zrobić ten co
    potrzebuje (w końcu takiej zabawy to wszyscy palący drewnem potrzebują --
    inaczej co to za palenie a i ty mógłbyś robić po kosztach dla przyjemności
    :P).

    > No i ominęłaby mnie cała przyjemność tej zabawy
    > - czyli palenie własnymi szczapami.

    Nadal jesteś marginesem który tak a nie inaczej sobie wybrał. Niektórzy nie
    mają takiego wyboru, nie palą dla przyjemności, tylko dlatego że muszą się
    jakoś ogrzać i tu albo dlatego że nie mają alternatyw (wtedy to nawet
    jestem w stanie zrozumieć, choć nie żyjemy już dawno w ciemnogrodzie), albo
    mają alternatywy ale twierdzą mimo wszystko że jest tanio. Przykładem są
    moi rodzice którzy twierdzili że drewnem jest najtaniej -- teraz grzeją
    multisplitem i twierdzą że klimatyzatorem jest najtaniej i zdecydowanie
    bardziej komfortowo (nie tylko dlatego że nie trzeba starych pleców katować
    ciężarem i sprzątaniem, ale że jest przyjemniej w domu). Ale musieli to
    zobaczyć na własne oczy, wcześniej sama matematyka do nich nie przemawiała
    i powtarzali tylko w kółko powielane opinie innych co też w matematykę nie
    wierzą (oraz zwyczajnie nie uwzględniają jak niską sprawność mają
    paleniska).

    --
    Pozdor
    Myjk