  • 21. Data: 2016-06-08 12:49:08
    Temat: Re: taras drewniany mi się zamarzył
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 08:51:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To jest egzotyk. Po 10 latach wyglada dokladnie tak samo bez konserwacji.
    > pozdr.

    Jestem pewien że na A1 miedzy Toruniem a Trójmiastem ekrany przeciwlśnieniowe na
    przejściach dla zwierząt były robione z modrzewia syberyjskiego bo tak zażyczył sobie
    inwestor (gwarancja 25 lat)
    Chcętni bym zobaczył jak to wyglada teraz ale trochę daleko jest.

  • 22. Data: 2016-06-08 14:31:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 12:49:09 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
    inwestor (gwarancja 25 lat)
    > Chcętni bym zobaczył jak to wyglada teraz ale trochę daleko jest.

    Modrzew syberyjski to nie egzotyk. Trzeba go konserwowac tak samo jak i
    nasz krajowy - wtedy spokojnie wytrzyma te 25 lat :) Jak nie olejuja
    2 x do roku to wytrzyma max 5 lat ;) Choc jak wisi jak plot, a nie lezy
    na podlodze - to moze troche dluzej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2016-06-08 18:21:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 14:31:40 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > nasz krajowy - wtedy spokojnie wytrzyma te 25 lat :) Jak nie olejuja
    > 2 x do roku to wytrzyma max 5 lat ;) Choc jak wisi jak plot, a nie lezy

    Jak nie egzotyk?
    Toż syberia dla mnie równie egzotyczna jak afryka :)
    Z tego co pamietam to operator autostrady sobie zażyczył.

  • 24. Data: 2016-06-08 23:10:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 18:21:33 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Jak nie egzotyk?
    > Toż syberia dla mnie równie egzotyczna jak afryka :)
    > Z tego co pamietam to operator autostrady sobie zażyczył.

    No modrzewia syberyjskiego wyrwiesz za 100 pln / m2 w desce tarasowej.
    Prawdziwego egzotyka od 250-300 w gore ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-06-08 23:29:15
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 13:12:26 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Miałem identyczną sytuację i już w zasadzie miałem zrobić jak w Twoich
    > planach... ale zrobiłem jednak kostką brukową.
    > U ciebie widzę też by się dało bo masz całkiem nisko próg okna.
    > Takie rozwiązanie jest lepsze, chyba, że tak kochasz drewno, że
    > koniecznie chcesz mieć drewniane.
    >
    > A w Twoim projekcie nie widzę problemów.
    > Nie podoba mi się tylko to w jaki sposób legary łączone są z betonem.
    > Powinna być jakaś izolacja pozioma na tych betonowych słupach.
    > Są takie specjalne klocki do poziomowania legarów pod taras, które
> [...]
    %B3w+pod+taras&espv=2&biw=1920&bih=1031&source=lnms&
    tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQ44Lu45XNAhWCDiwKHVuiC18Q_
    AUIBigB

    > --
    > Pozdr.
    > www.elipsa.info

    U mnie, po ok. 10 latach zaczelo gnic w miejscach, gdzie deski lezaly na legarach -
    "fachowiec" nie zrobil zadnej izolacji.
    Pozniej widzialem w Niemczech, ze na wierzch legarow kladli blache miedziana, a
    dopiero na to przykrecali deski.
    Ja zrobilem tak, ze miejsca, gdzie na legarach mialy lezec deski, posmarowalem jakims
    czarnm "dacholepem", nie pamietam dokladnie, jak sie nazywa.
    Juz 5 lat mija i nie ma zadnej plesni, czy gnicia.

    MW

  • 26. Data: 2016-06-09 12:32:58
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 18:40, Krzysztof Garus pisze:
    > Coś w podobie do tych
    > http://www.ideagarden.pl/tarasy-drewniane-krakow-gal
    eria.html
    Muszę przyznać, że efekt końcowy jest miły dla oka.

    Ale jestem za bardzo wygodny człowiek, nie wiem czy coś takiego jest,
    ale mam zamiar pójść w płyty tarasowe podłużne imitujące deskę (takie
    coś ala 20x70). Pewnie cena będzie podobna.

    --
    GreDi

  • 27. Data: 2016-06-09 16:45:11
    Od: w...@g...com

    > Masz gdzieś pod ręką jakąś rozpiskę/wzory? Nie dokopałem się do konkretów, i moje
    wymiary są troszke "na oko".

    > --
    > bajcik

    Mój taras: 8x5m. Belki nośne to 15x5cm. 9 słupów fi200 wlanych 40cm w ziemię. Jakby
    leżał na bloczkach, też pewnie by ustał. W domach szkieletowych dopuszczalna
    rozpiętość dla belki 20x3,8cm to 4metry, a taras to nie dom.

    http://www.organistowka.mojabudowa.pl/?id=178853

  • 28. Data: 2016-06-14 20:06:41
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.06.2016 19:41, wolim wrote:
    > deski powinny być prostopadle do ściany.

    A to z czego wynika?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 29. Data: 2016-06-14 20:47:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 20:06:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > A to z czego wynika?

    Chodzi chociazby o splyw wody :) Dechy rownolegle do sciany ze spadkiem
    wygladalyby dziwnie, a jak spadek jest od sciany to go nie widac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-06-14 21:03:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2016 20:47, Adam Sz. wrote:

    > Chodzi chociazby o splyw wody :) Dechy rownolegle do sciany ze spadkiem
    > wygladalyby dziwnie, a jak spadek jest od sciany to go nie widac ;)
    > pozdr.

    U mnie mam płytę betonową więc muszę mieć deski rónolegle do ściany żeby
    woda nie stała mi pod deskami tylko spływała wzdłuż legarów.
    Poza tym bardziej podoba mi się nawet tak:
    http://www.zielonyogrodek.pl/images/media2/25867tara
    s_drewniany_fot._Kopp.jpg

    --
    Pozdr.