  • 11. Data: 2011-05-19 15:11:13
    Temat: Re: taras na dachu - jak ?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-05-15 12:43, PanAdol pisze:
    > Witam
    > Mieszkam w dosc duzym parterowym domie. kombinuje co by chociaz nad czescia
    > zrobic taras. dach o spadku kilku st pokryty pap?. Jakie ekenomiczne i
    > wmiare trwle propozycje ? - deski na jakis dystansach ?

    Są takie stopy do posadawiania urządzeń na dachach krytych papą. Np
    klimatyzatorów.
    Z tym bym kombinował, bo dach odwrócony to już grubsza inwestycja.

    ________MAT_______

  • 12. Data: 2011-05-20 10:34:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Znalazlem cos takiego :http://www.buzon.com.pl/dachy.html
    >
    > System wspornikow do podlóg podniesionych..
    > Pozdrawiam

    Pisalem o czym innym, moim zdaniem o sprawie pierwszorzednej. Chodzi o
    izolacje dachu przed przeciekaniem. Dla mnie to jest sprawa
    pierwsziorzedna. kwestia wspornikow to w drugiej kolejnosci. Zreszta
    czy beda to wsporniki czy slupki betonowe czy kotwy zamocowane w
    gruncie to nie ma wiekszego znaczenia jesli robisz to na dachu,
    ktorego [podstawowa funkcja jest ochrona przed deszczem a nie
    utrzymywanie tarasow. Nawiasem mowiac ciekawe to rozwiazanie ze
    wspornikami jesli cena jeszcze bedzie dostepna (czyli porownywalna do
    innych rozwiazan) to trzeba na grupie dopytac pozostale parametry jak
    trwalosc, stabilnosc, mocowanie itd. Zawsze ktos cos madrego podpowie.
    Moim zdaniem nie mozesz na papie niczego montowac bo uszkodzisz ja
    czyli przerwiesz izolacje i bedziesz mial o wiele wiekszy problem.

    KADAR