    Date: Sun, 26 Jan 2014 23:04:52 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: temperatura wody
    <52e4e0de$0$2148$65785112@news.neostrada.pl> <op.xaapnywln0u1o8@moj>
    <52e50dc9$0$2213$65785112@news.neostrada.pl> <op.xaa0q6qjn0u1o8@moj>

    W dniu 2014-01-26 18:12, janusz_k pisze:

    > Ooo fachowiec się odezwał, argumenty porażające.

    Akurat tutaj w odróżnieniu od Ciebie jestem fachowcem.
    Przy grawitacji powrót ma dużo niższą temperaturę. Różnica temperatur
    sięga nawet ponad 20 stopni. Czyli jak zasilanie ma 60 stopni to powrót
    ma mniej jak 40 stopni. Temperatura poniżej której wykrapla się para
    wodna na ściankach wymiennika wynosi ok. 58 stopni. Im temperatura
    powrotu będzie niższa, tym więcej pary się wykropli, a korozja będzie
    większa.
    W przypadku pracującej pompy CO różnica temperatur jest niewielka i jest
    rzędu 5-10 stopni. Czyli przy zasilaniu o temperaturze 60 stopni, powrót
    ma 50-55 stopni, a wykraplanie jest szczątkowe. Ponieważ wydajność
    grzejników jest większa przy pompie CO to można obniżyć temperaturę
    obiegu grzejnikowego poprzez zastosowanie zaworu mieszającego co jeszcze
    zmniejszy różnię temperatur pomiędzy zasilaniem, a powrotem w kotle, a
    tym samym zmniejszy korozję kotła.